RSS

selamat bercinta... ;p

jatuh cinta memang perkara yang lumrah.. kalau kamu tidak pernah jatuh cinta atau pun bahasa kanak-kanak.. tidak pernah menyukai seseorang.. aku kata itu mustahil.. kerana sejak kanak-kanak lagi seseorang itu akan menyukai seseorang. walaupun apabila dia menginjak usia tua, dia langsung tidak ingat apa yang terjadi pada zaman kanak-kanak dulu..

tapi bagi aku, cinta memang lumrah. tapi yang jadi masalah nya ialah kita jatuh cinta pada orang yang salah. sakitnya hati bila tersalah menyintai. sakit nya jiwa jika tersalah jatuh cinta..

kenapa hati terlalu degil untuk mendengar kata bibir yang berbicara? aduhai.. sering kali di dengar, cinta 3 segi atau 4 5 segi.. segitiga, segiempat, heksagon, apa-apa yang gon-gon lagi laa.. memang mengundang kedukaan.

aku? aku jatuh cinta? tak tahu banyak kali ke tak. suka kan seseorang? hmm, mak kata banyak kali. hehehe.. sebab aku jenis yang cepat suka kan seseorang. tapi bila aku fikir, suka kan seseorang, selesa bersama seseorang, itu bukan jatuh cinta.. :) itu cuma rasa atau perasaan menyukai sebagai seorang kawan.. kan.. kan.. kan..

hmm.. kalau boleh.. cinta yang aku bina biar lah subur, mekar, berpanjangan.. kalau aku suka kan seseorang.. ia bukan bererti aku jatuh cinta padanya.. jika aku jatuh cinta, ia semestinya bererti aku menyukai nya.. hehehe.. betul tak?

cinta sebenarnya adalah kurniaan yang paling berharga dalam hidup. jangan sesekali nodainya.. aku harap.. aku tak kan nodainya.. kalau nak noda-noda pun, cukuplah sekadar hati yang merasa.. hahahaha.. sengaL namanya tu.. ;p

selamat bercinta kepada semua yang jatuh cinta.. dan selamat berbahagia.. kepada semua yang bahagia atau pun tak.. peace no war... waaaa... tak de kaitan langsung.. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

purple_butterfly said...

wowwwwww.... hari2 dilamun cinta ni.... indahnyer anugerah ilahi....

BudakComel said...

cinta itu satu kebahagiaan.. :)

Jard The Great said...

aku ade link tak blog neh.. ehehe.. nk link ar..

jatuh chenta? hmm.. ku rasa ku bnyk kali salah tafsir suka sbg jatuh chenta..

bnyk kali beb.. huhuhu... still waiting to fall for REAL..

piNky LuCiA said...

itu hanya pendapat aku saje.. bg aku suka bukan bererti kita jatuh cinta.. tapi bila kita jatuh cinta.. ia semestinya kita suka.. tul tak? hehehe

piNky LuCiA said...

jard.. aku doakan mr REAL kamu akan muncul... :)

Mr K said...

Hello there =)

piNky LuCiA said...

hello.... =P