RSS

bahasa Arab

subjek bahasa arab adalah subjek yang memeningkan aku sekarang. masa kat UDM dulu, tak de plak aku pening.. dah laa semua subjek Bahasa Arab. sekarang, 2 subjek je bahasa Arab. aku sudah pening sampai ke awan, hahaha.

kenapa dan mengapa?

jawapan ni aku kena tanya diri sendiri dulu dan muhasabah kenapa aku macam ni sekarang. may be sebab dah lama aku tak berkecimpung dalam subjek ni menyebabkan aku menjadi kacang lupakan kulit. hehehe :D

kata Prof Megat, guru agama yang tak tahu menggunakan bahasa arab perlu diletakkan question mark pada guru tersebut.. macam ni haa... " ?????? ".. huhu.. perlu ke question mark tu?

tak kesah la perlu ke tidak. yang penting, sekarang aku perlu memastikan bahasa arab aku semakin meningkat bukan merudum. faham? huhu

sebab apa yang aku nak ajar pada pelajar aku kelak kalau aku pun tak pandai. persoalan yang aku patut muhasabah dari sekarang.. 2 tahun akan datang aku akan kembali ke sekolah. dulu ke sekolah sebagai guru permulihan. akan datang ke sekolah sebagai guru agama atau lebih vote "ustazah".. hihihi..

so persiapan rapi perlu aku buat. sebab nak didik anak orang, sama laa macam nak didik anak sendiri. kan.. kan.. kan..

selamat belajar... ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

BudakComel said...

btoi2...kta memg kena mntpkan b.arb kta..hua3

Fatt Chin Choy said...

camana nak ajar org surah kalau x tau kan

piNky LuCiA said...

hehehe.. memang kena mantap kan diri sebelum kuar dari UM.. demi mu anak didik ku.. touching3.. hahaha

hana devushka said...

mane taw..6t kena jadi guru pemulihan gak..bkan bley kire sekolah skrg..haha~
ntah2 tibe2 ajar sejarah..ki3~

piNky LuCiA said...

ei... nak kena kan orang laa tu.. ;p