RSS

famous aku.. eiii..

menjadi seorang yang terkenal atau dikenali ramai adalah susah berbanding kita tidak dikenali sesiapa.. kenapa aku berpendapat begitu? jika kamu, mahukah kamu menjadi seorang yang terkenal gaya selebriti??

jawapan aku mudah. aku harap, aku tidak dikenali orang sesiapa saja. kerana aku tak suka untuk dikenali oleh ramai orang.

tapi sayangnya.. impian itu tidak menjadi kenyataan. dan hanya tinggal impian.. kerana aku hidup bermasyarakat dan semestinya masyarakat memerlukan hidup yang ramai orang. mahu tidak mahu.. kita tetap kena hidup bermasyarakat.

dikenali atau terkenal dengan sengaja atau tidak.. adalah suatu yang rumit. kerana ia akan membuat kan hidup kita rimas. ke mana saje kita pergi, pasti ade orang yang ingin mengambil tahu pasal kita. susah-susah.. tapi lumrah manusia laa katakan.. makin kita tak nak orang tahu pasal kita.. makin banyak orang tahu. kenapa eh? aku pun tak tahu kenapa..

tapi sebenarnya ia terpulang pada diri kita. dan juga terpulang pada siapa yang kita jumpa. kalau dia tidak bercerita tentang diri kita. maka tak de lah sesiapa yang akan tahu. kalau orang yang kita jumpa itu mulut nya agak tak terbatas sikit.. maka habis lah story morry sensasi di jaja ke sana ke mari.

mulut aku? entah. aku pun tak tahu. tapi aku berusaha untuk menjaga mulut dengan sebaiknya. tak baik wey kata kat orang. hehehe.. nanti berbalik pada diri kita sendiri.. sebab Allah tu Maha Adil tau.. hehehe

so apa yang aku nak kata ialah.. aku tak suka hidup famous.. aku tak suka hidup ku dikenali. hehe. tapi apa kan daya ku.. mereka dan mereka semua mengenali aku. hahaha. masyarakat. nak ke tak nak, aku terima kenyataan..

famous kah aku? hahaha. tak delaa.. saje mem'vote'kan diri suapya famous..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

eyena said...

arr agak terkenal laa u.. heeeeh

piNky LuCiA said...

hahaha.. agak terkenal? hahaha.. tak ley blah penyataan tu.. hehehe..

tapi sama laa ngn u.. hehe

Fatt Chin Choy said...

makcik2 kg ko semua suka kat ko ek?
keke

hana devushka said...

kak 2 mmg terkenal dri kecik..hbes umah org die jajah..haha~

piNky LuCiA said...

bukan setakat makcik pakcik kat kg aku kenal n suka kat aku.. pakcik makcik yang aku tak kenal kat kg sebelah pun kenal aku.. aku plak tak kenal dorg.. may be masa kecik2 dulu aku ni merapu pergi umah dorg kot.. haha

waaa... teringat cerite2 mak yg aku selalu pergi jelajah seluruh pelusuk kg.. sebb tu makik2 kt kg kenal aku.. hehehe..

malu terasa.. merona merah pp ku..

hana devushka said...

ye la..nasib baik tua2 ni xbuat keje cam2..haha~

piNky LuCiA said...

haha.. tua2 ni malu laa wey.. hehe