RSS

malang tidak berbau..

kata orang malang itu tidak berbau. macam mana nak bau apa yang malang. sebab dah memang malang tu tak de bau. huhu.

malang.. aku rasa tak berapa sesuai guna perkataan malang. sebab aku kira tidak ade orang yang malang di dunia ni. sebab kita hidup berlandaskan ujian yang diberi oleh Allah. setiap ujian tu memang sudah diciptakan untuk kehidupan kita. kata orang, ujian adalah rencah kehidupan dan warna-warna pelangi dalam kehidupan kita.

tapi kenapa harus disebut perkataan malang?

entah. aku tak tahu. bagi aku, perkataan tidak ade rezeki adalah lebih sopan. hehehe. mana tahu kan, Allah memang nak tarik rezeki kita dan Allah nak uji kita, sejauh mana kita larat untuk tanggung ujian yang diberi. kan?

tapi Allah tak kan uji kita kalau Allah tahu, kita memang tak larat untuk menempuh ujian yang ada. Allah kan Maha Adil. mana dia boleh buat tidak adil ke atas manusia. semua yang Allah tentukan semua nya ade hikmah di sebaliknya. cuma kita je kekadang tidak tahu apa hikmah yang ade disebalik kejadian demi kejadian yang berlaku.

ade kawan aku kata, perkataan malang ni memang tak boleh sebut. kalau sebut. memang datang lah dia pada kita. sebab? sebab katanya kata-kata itu 1 doa. kalau asyik duk kata, malang.. malang.. malang.. kalau dah lebih 40 kali, memang malang laa agaknya.. betul atau tidak?

jawapannya aku tak tahu. nak percaya? entah. aku tak de laa percaya. tak nak percaya? entah. itu pendapat kamu sendiri yang menilai nya dalam kehidupan.

semoga Allah selalu melindungi kamu semua :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

BudakComel said...

hahahaha...kta ckp atau doakn bende2 yg baik2 ja k....

Fatt Chin Choy said...

aku dah baca berapa kali perkataan malang dalam ni... malang

piNky LuCiA said...

hehehe.. tukar laa.. tak de rezeki.. hehehe

hana devushka said...

xde org yg malang kat dunia ni..cume nasib krg baik je..haha~
hakikatnye..hidup ni ade terang gelapnye kan?..hee~

piNky LuCiA said...

setuju.. betul.. betul.. betul.. hehehe =P