RSS

perasan hodoh..

adik aku kata aku ade satu penyakit. iaitu perasan hodoh. tapi aku rasa, mana ade istilah perasan hodoh kat dunia ni. melainkan istilah itu dibuat khas daripada adik ku untuk aku yang memang selalu perasan hodoh katanya.

aku selalu mengatakan pada diri setiap kali aku melihat cermin. cantik nya aku. haha. tapi setiap kali tu jugak lah kata-kata mak terkeluar dari memori otak ku ini. "hmm.. ni lah anak mak yang paling hodoh. nasib baik hodoh. kalau cantik mesti tak jadi ustazah." haha. ustazah yang hodoh.

aku tak kesah kamu ingin mengatakan aku seorang yang buruk atau hodoh. aku sudah biasa dengan perkataan itu. aku memang sudah tidak akan merasakan apa-apa perubahan jika kamu mengatakan aku buruk sekali pun. apa yang aku kata kepada kamu ialah.. ade aku peduli kamu rasa aku hodoh atau tidak. haha. jawapan yang kasar.

jawapan yang agak baik ku kira ialah.. tak kesah laa orang kata aku hodoh atau tidak.. yang penting aku rasa.. aku sangat cantik. dan bagi aku, cantik atau hodohnya seseorang tidak bernilai jika tidak mempunyai perangai yang baik. bukankah begitu?

kalau kamu cantik.. tapi kamu tidak bersikap dengan elok.. pasti ade yang kata.. harap muka je cantik.. perangai macam lanun.. huhu.. tidak ade guna nya jugak kan..

tapi kata-kata mak aku tahu bukan bermaksud aku adalah seorang anak yang hodoh. mungkin mak ingin mengatakan begitu kerana jika di katakan aku cantik.. lawa.. ayu.. aku mungkin akan menjadi seorang yang sombong.. manusia yang bongkak.. siapa tahu kan..

tapi setiap apa yang mak lakukan adalah untuk kebaikan anaknya.. bukan untuk mencederakan hati dan naluri seorang anak..

jadi.. hodoh atau cantik kah aku? haha.. tak kesah lah.. asal kan 'dia' ade di sisi, menemaniku yang hodoh ini.. hehe..

tetapi jika kamu mengatakan aku seorang wanita yang cantik.. aku nasihatkan kamu melihat aku untuk kali kedua.. may be kamu tersilap orang dan ada kala nya may be cermin mata mu sudah kekurangan power. means.. rabun mu bertambah. jadi aku sarankan kamu menambah power cermin mata mu dan melihat aku dengan lebih terperinci.. di mana kah cantiknya aku? hahaha..

mungkin alasan yang munasabah aku akan terima. selamat mencuba.. hahaha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

joegrimjow said...

hodoh tu subjektif
bgitu juga dngan cantik
;-)

hana devushka said...

adik yg mane satu 2?..huhu~

Fatt Chin Choy said...

entri khas untuk aku ni
hehehe

hajarus said...

hehehe... ssangat setuju.. :D

piNky LuCiA said...

adik yg ni laa.. hehe.. selalu wt istilh2 pelik.. kuang3..

aa.. terutamanya pd power cermin mata ko ah fatt.. hihihi

apa yg hajar setuju? confuse.. hehe

FarHa said...

hodoh?? memang ura hodoh kalo ura kate ura hodoh..tp ura kate ura cantek...so kate ura cantek laa..

tp kan mas aha kenal ura dulu memang hodoh..myokk muke2 wakaka...suh pakai bedok dok reti ahkahk.,.

tp takpe...walaupon ura dulu hodoh ha tetap ken ngan ura hahah..n sekrg ura dah cantek hekhek

piNky LuCiA said...

teringat masa dulu2 kan.. kalau orag tgk memang tak kenal ura kan.. dah laa gemuk.. minyak muka2.. cuci muka malas. pakai bedak pun tak pandai.. itu story 3 tahun dulu.. masa waktu muda2 dulu.. hehehe

FarHa said...

wakak pas tu amik gambo ngan ha pelok2..eee tak malu..doh laa ha comey giler maser tu wakakkaka (gurau jee)