RSS

penulis..

aku ingin menjadi seorang pengarang or penulis. tapi aku tak tahu bagaimana harus aku mulakannya. aku ingin sekali menerbitkan apa yang aku karang. karya-karya seumpama novel or cerpen pendek.. ingin sekali ku persembahkan. tapi aku tak tahu bagaimana.

aku hanya penulis blog yang hanya menulis main-main.. tak pernah bersungguh-sungguh. pernah aku mengarang satu cerita. aku hanya sudahkan sampai bab yang ke tujuh. padahal bab nya ade 10. tapi ke mana lagi 3 bab berikutnya? entah. aku pun tak tahu. huhu.

bila sesiapa ingin membacanya aku tidak memberi. aku malu dengan hasil tulisan ku yang tidak seberapa. malu ku itu sebenarnya tidak bertempat. aku tahu itu. tapi aku masih jugak tidak mahu mempamerkannya. huhu

bagaimana harus ku mulakannya? aku buntu..... =(

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 comments:

syaza said...

rsnya, sy 1st tyme komen hehe...
ok, err...akak sama situasi dgn saya...kunun nk tls nvl...blom smpi bab 5...tiba2 da smpi bab terakhir...haha...^o^

sama x? *wink2*

piNky LuCiA said...

hahaha.. iras2 laa tu.. hakhakhak

Fatt Chin Choy said...

tulis pendek2 senang

kirana said...

Nak jadi penulis kene byk mbaca hasil tulisan org lain dulu. Belajar gaya penulisan yg baik serta penggunaan bahasa yg tkini... kene byk buat research jgak.

Kirana penah teringin nak jdi pnulis jgak. Nmun Kirana hnya mmpu jadi pnulis blog je....

FarHa said...

ura, jgn takut nak mempersembahan apa yg kite dah buat, gagal yg pertama tak bermakne ura gagal terus, ura kena cube...

kak tirana: su setuju kena byk pembacaan, tp sy percy kwn sy nih ada keistimewaannya tersendiri..hehe

piNky LuCiA said...

tulis2 pendek2 tu.. means.. cerpen laa kan ahfatt? hoho

kirana.. hmm.. tq kirana. atas nashat tu. kita try wat yg terbaik. hehe

waa..pakar motivasi farha time kasih.. ku menghargai nya.. ura try wat yg terbaik utk ha.. hehe

Jay said...

buat permulaan tulis je dlm blog. kalau ada keinginan pasti ada jalannya.

debest_thinker said...

btul la ha..ura kena yakin pd diri dia sendiri dgn pe yg dia wat.

bl da org kritik, bagus dan biasala tu..mknanya da org perihatin ngan tulisan kita.tul tak?heheh

piNky LuCiA said...

JAY..thanks.. pasti ada jalannya.. aku percaya..

ABG..hmm.. abg prihatin tak ngn tulisan zura? hehe

joegrimjow said...

nak soh miss farha tu tuka layout jugak bley?

debest_thinker said...

hehehe..jgn ditanya..diam2 berisi.

piNky LuCiA said...

diam2 berisi ye bang.. hehe.. ;P

joe, ko tanya sendiri ngn miss farha.. hehe.. ngorat2 kenyit mata sekali.. comfirm dia kata ye.. haha