RSS

jamuan raya lagi..

jamuan raya or rumah terbuka memang sudah sinonim kot dengan masyarakat yang ada kat kL ni.. kalau aku kat kampung.. raya may be hanya 1hari atau paling lama pun 1minggu... tak de istilah raya 1bulan.. huhu

tapi aku lebih selesa macam tu.. 1hari atau paling lama 1minggu.. kalau laa tetiap hari ade orang datang rumah.. penat mak aku tu.. sian plak nanti.. tapi macam biasalaa.. ayat untuk menyedapkan hati.. tetamu datang bawak 1001 rahmat.. hihihihi..

hari ni 2 jamuan raya.. open house laa 2.. rumah azhar dengan rumah makcik kawan aku, nad.. 2 2 aku dijemput. kalau tak pergi kang, apa plak kata orang kan.. so, aku penuhi keduanya.. makan? aku tak makan pun kat kolej. aku nak makan rumah azhar. hahaha.. aku suka masakan mak azhar. sedap.. mak azhar selalu kata aku ni kuat mengampu. tapi aku bukan mengampu. dah memang masakan mak dia sedap. jujur laa aku cakap.. hehehe

aku plak jenis yang makan banyak. tapi depan 'dia', aku selalu jadi kenyang. tak tahu kenapa. sebab dah tenguk muka dia, terus kenyang kot. hahahaha.

pergi rumah azhar, adoi.. lapar giler.. sebab sebelum tu masuk program koh tsu koon dulu.. dia rasmi program ape entah.. tapi aku faham laa program "go green".. sengaL.. so smpai kul1130 gak laa.. adoi.. perut dah nyanyi ni.. macam-macam lagu semua ade.. sampai umah azhar.. aku tak boleh nak makan. may be terlalu lapar. aku makan tembikai je dulu. termenung sana. termenung sini. hehehe.. aku sebenarnya takut aku gastrik je.

pastu perut dah macam ok sikit.. sihat je ni.. hmm.. apa lagi.. aku makan 2 mangkuk laksa.. memang sedap laa.. aku kata gak dalam hati.. aku ni makan tak baca bismillah ke.. padahal aku siap baca doa makan lagi.. hehe.. tapi macam mana ni tak kenyang lagi ni.. adoi...

ish3.. aku makan nasi plak.. rendangnya.. adoi.. sangat sedap.. masak merah sambal sotong pun sedap.. huhu... kengkawan tengok je aku makan.. diorang dah tahu aku memang makan banyak.. hehe..

sekarang kat rumah makcik nad. hehe. tapi aku dah kenyang makan kat rumah azhar tadi. so aku memang tak makan. datang tolong basuh kan pinggan. and layan blog kat sini. hahaha.. kemas-kemas rumah sikit. sian makcik sorang-sorang kan..

kat umah makcik aku makan sikit je. 1ketul tat nenas. 1ketul tempeyek. sedikit air. n sedikit asam. ambik hati makcik dengan pakcik. nanti apa plak dia kata.. hehehe.. sebab perut aku dah tak boleh nak terima apa dah.. nanti kalau makan jugak, takut plak muntah. tak ke haru..

yang syok nya.. pakcik kasik duit raya.. waaaa.. rm10. dah tua-tua gini dapat duit raya. malu jugak. tapi dah rezeki aku, aku tak tolak. hahahaha. thanks pakcik. nad pun dapat jugak. dia siap cium lagi duit tu. hahaha..

rezeki hari ni, banyak. alhamdullillah.. nanti nak pergi beraya rumah bos plak.. hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

purple_butterfly said...

sakan nyer raye...ishhhh

piNky LuCiA said...

hahahaha.. eleyh.. dia pun macam laa tak pergi raya.. :P