RSS

mula kan hari dgn senyuman

hari ini... da masuk mggu k2 aku duk kt UM.. mggu add drop tak hbis ag.. subjek tafsir pun tak ley nak add ag.. aku pun tak tahu pe masalah dorg.. huhu.. lantak laa.. huhu.. jnji.. jap ag aku nak ke opis utk settle kan sume ni.. ohya.. settle kan slip result aku sama...

pg2 aku da tension.. huhu.. kata org pg2 tak ley tension3.. kena mula kan dgn senyuman yg terindah.. baru awek muda.. hehe.. itulah pompuan. klu dgr psl awek muda.. terus senyum.. tak kesah laa klu dia 2 da awek tua.. hehehe..

hmm.. aku tak kesah muka aku ni nmpak tua ke.. nampak muda ke.. jnji.. aku tahu umo aku da meningkat pd thn ni.. 25thn tuuuu... bkn bdak2 lg.. tp mak kata aku ny perangai like bdak2 umo nya lapan belas thn.. tul ke? ntahlaa... tak kesah laa jnji bahagia..

bila kita rs kita bhagia... sll ny kita akan senyum.. tul tak? tp senyuman bukan hny utk hari bhgia je laa.. senyuman adalah sedekah mulia.. yg sgt senang diberi.. org miskin pun ley bersedekah dgn senang.. maha besar nya kuasa Allah...

tp senyuman di kala kesedihan.. kesengsaraan.. saat hidup kita penuh masalah.. senyuman jgak bley jd pengubat hati yg duka.. sakit.. merana.. tak caya?? try laa.. hehehe

tp kan jrg org dpt senyum waktu sedey.. duka.. sakit.. senyuman di saat kita di timpa masalah adalah senyuman ketabahan.. ia adalah lambang kekuatan dlm diri kita.. hmm.. senyuman lambg kekuatan? ape aku merepek ni.. ala.. lntaklaa.. aku ny pendapat.. aku ny blog.. aku ny suka laa nak tulis ape pun.. jnji aku tak ggu hidup org.. wahahahaha...

so.. seawal pg gini.. kita mesti kena senyuman utk mendapat kan awek muda.. hehehe.. nk tak? so amal kan laa.. hahaha..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Unknown said...

senyum...hermm ha setuju...sentyum di kala kesdihan melambangkan kekuatan dlamna yg kita ada...senyum juga merawat duka di hati...senyum juga dapat menutup keperitan yg melanda...

ewaaahhh sj menabah cita rasa..hehe...jadi ura SENYUM SOKMO DEHHHh

piNky LuCiA said...

ha pun sama laa.. klu ura senyum.. ha kena terlebey senyum laa.. setiap ape yg tjd msti senyum tau..

senyum2 sokmo.. n wajib senyum tau.. sbb senyum tu ley tabah kan diri..

hehe..senyum2 sll..

pink_butterfly said...

sgt mnyampah klu senyum kat org tapi org tu ble bwat muka belacan... eeii, rasa cam nak kepit je idung dia ngan sepit kain...

=p

piNky LuCiA said...

mmg pun.. senyum pun ssh.. mcm nak angkat batu je ngn gg.. wakaka.. klu ye pun senyum sikit.. kn tak pasal2 ley pahala free.. kn3?

pink_butterfly said...

tu la psl...mcm la susah sgt nak snyum... tanak tnjuk gigi bsalut emas kut...takut kena curik..hehe...

piNky LuCiA said...

hahaha..zaman skrg mana ade dah org kai gg bersalut emas.. ok kai gg ngn kristal plak.. wakaka.. takut jatuh emas se gram dr mulut tu.. :)

Unknown said...

waa...lawok2..gg emas...ermm nak ty ura ada gg ker??? wakakaka

piNky LuCiA said...

waaa.. sengal ny soklan ha.. kena kan ura ye? ura tahu laa ura tak de gg.. tp gg depan ade wey... hehehe

bila ku senyum.... ku tetap menawan.. wakakakaka