RSS

kempen bermula..

aku baru blik dr sesi kaunseling.. sem ni terasa nak amik kelas kaunseling tnpa bayaran yg dianjurkan oleh UM.. hehehe.. lg pun aku kan bakal cikgu.. so kena laa aku bljar mcm mana aku nak kenali pelajar.. hehehe.. byk faedah nya.. eh.. aku nak story benda len.. benda len plak aku story kan.. huhu

hmm.. waa... kempen pilihan raya kampus da bermula.. hehehe.. aku plak tak rs pe2.. tapi bahang ny mmg kuat.. pihak 2 serang pihak ni.. pihak ni serang pihak 2.. mcm2 hal.. ade tu tabur flyers.. kt gombak.. kata.. pihak tertentu nak roboh kan kuil hindu besar2an.. klu nak join sila kol no yg tertera.. pastu org hindu ape ag.. marah laa... haa.. skrg kes ni da jd kes polis..

kpd sesape yg nak bertnding... btanding laa secara adil.. jgn aniaya org.. klu ye pun.. jgn laa melibatkan nyawa org.. jgn melibat kan org lain.. aku bkn nak marah kt mana2 pihak.. oren ke.. kuning ke.. hijau ke.. biru ke.. jnji btnding secara telus n jujur.. kn kita ade perlembagaan UM.. hehehe..

ape pendapat aku tntg pilihan raya kali ni??

aku nak komen byk2 aku takut kan ade pihak2 yg terasa.. tp aku ingin jugak berkata jujur tnpa menyalahkan pihak2 lain.. aku harap aku tak slah kata.. bg aku.. pilihan raya kampus kali ni.. mmg sengit.. sama ade pro-M or aspirasi.. oppsss.. penggerak mahasiswa.. da tukar nama laa.. dorg ni mmg btnding bersengitan laa.. tp klu nak sengit.. biar laa kena pd cara nya.. jgn main jahat.. wy baik2 telus jujur ikhlas.. klu kita wt baik.. jujur ikhlas.. grenti mahasiswa nak sokong..

tp satu je aku tak setuju.. Yb3 ni.. bila time pilihan ry gini.. jnji mcm4 laa.. nek lenguh n nak tercabut tinge aku dgr ngn janji2 manis dorg.. tp bila da menang.. habuk pun takde.. tak kira laa yb mana2 pun.. sume kebykkan nya sama..

hmm.. mirip kn ngn pilihan ry sebenr.. kn3?

sbnrnya.. ginilaa realiti hidup.. sebelum dapat... bukan main lg.. waaaaa.. sgt manis.. mcm madu.. madu pun tak semanis tu.. tp.. lepas dpt.. lebey pahit dr hempedu.. eh.. mana aku tau hempedu pahit??? aku penh makan ke? hmm.. itu bidalan org tua2 laaa.. yelaa.. org tua2 mcm aku ni laa.. sbb 2 aku byk sgt bidalan.. aku da tua rupanya.. huhu..

so pesanan aku utk sesape yg nak btnding.. jg2 laa adab tatasusila budi pekerti.. disamping jg pointer... kasik dekan.. jgn merudum sudah.. wat malu je yb pointer rendah dr 3.. waaa.. aku cabar sume yb.. hakhakhak.. sengal laa aku ni.. dorg tak kenal pun aku sape.. ahh.. lantak laa...

slamat berkempen.. berpilihan raya.. n yg plg penting ialah slmt membuang undi... undi laa calon2 yg berwibawa.. kata kj-kun.. hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

mashie said...

makin comel ko sekarang? heehehe teruskan usaha, aku doakan ko jagi guru yang cemerlang dunia akhirat.. cayok!

piNky LuCiA said...

aku makin comel?? ko ni laa..aku rs ko slh tgk org kot.. wakakaka..

tq3.. aku harap aku ley jd sorg guru yg baik walaupun hakikatnya aku ni sedikit giler3.. wahaha..

thnks.. waaa.. terharunya..

FarHa said...

thanks ura..hakhakhak...(tak der kaitang pong ngan ha) hehe...

ehh mashi ke tuh?? meh le jenguk2 blog sy..eheks...

ura//insya-allah kita bakal pencetus evolusi baru..ustazahh giler2 hahah

piNky LuCiA said...

hahaha.. perubahan paradigma baru.. wawawa... tp, kita ni layak ke tak ag ni?huhu