RSS

festival angpau kolej...

pesta angpau KK8.. jom pakat mai tgk.. hehe

malam ni.. bdak2 gtahu.. ade festival angpau kt KK8 ni.. aku blik kuliah kul 5pm.. so.. aku pg la intai3 kt DM.. ape tu DM? dewan makan laaa.. hehehe.. singkatannya DM.. so.. mmg benr.. kerusi da tersusun rapi.. kerusi VIP pun da disediakan ngn jaya nya.. pentas.. sume laa da siap.. so.. ptg ni.. makan tapau laa agaknya..

kul6pm aku turun DM ag.. mmg benar kata ku.. makanan di tapau.. nasi lemak je pun.. tp walaupun nasi lemak.. ia amat bernilai.. krn ia adalah rzki pemberian tuhan.. so alhamdullillah.. syukur pemberian tuhan.. hehehe.. kata org.. rezki tak ley ditolak sesuka hati.. pk laa sendiri..

so.. aku pun nk gak try tgk.. ape laa ade kt pesta ang pau ni.. mana laa tahu dpt angpau.. wahahaha.. kot3 laa rezki aku murah.. hehehe.. sape tak nak angpau wey..

ade tarian.. ade nyanyian.. ade main alat2 muzik dorg.. byk ag wey.. tp aku tak bape nak tahu sgt pasal2 kesenian masyarakat cina ni.. so aku just tgk sume yg ade.. wahaha.. senang citer.. kt pesta ni.. mcm2 ade.. yg sempat aku jumpa ialah someone special bg masyarakat cina kot.. dewa angpau.. aku pun tak tahu dorg pggil pe.. tp aku pggil dewa angpau.. hehehe.. klu slah tlg betulkan ye.. sy ni bdak baru bljr..

lawa kan sampul angpau nya??

aku dapt gak angpau.. ni angpau aku.. tp ape isi di dalam nya?? haaa.. teka3.. hehehe.. duit? tak... wang? tak... pitih?? tak... agak2 ape ade dlm angpau yg aku dapat ni?? hehehe.. dalam ny terisi kertas.. yg ntah ape maknanya.. aku sendiri kurang pasti.. tp bila di soal.. di selidik.. dibuat reseach.. hehehe.. aku tahu apkah makna yg tertera..

hehehe.. maknanya ialah.. hahaha.. aku nak tergelak plak rs nya.. hmm sbnrnya kertas oren yg di beri pd ku itu adalah lambang pesta angpau.. ia menunjukkan bahawa aku telah join pesta angpau semalam.. hakhakhak.. ade baik nya juga klu aku ni pndai berbahasa cina.. kan3?

dewa angpau yg sgt garang..hahaha.. tul ke?
taknak senyum langsung..huhu


aku jg sempat snap gambar aku ngn dewa angpau tu.. hehe.. terasa kerdil apabila aku berada di sisi dewa angpau yg besar ni.. hakhakhakhak.. dewa angpau ni laa yg bg aku angpau tnpa duit di dalam nya.. huhuhu :(

so.. rini aku dapat satu pengalaman.. yg tak pernah aku tahu.. event ni sebenarnya sgt menarik.. bersyukur laa kita hidup di bumi mesia yg kita ley kenal pelbagai bangsa.. terasa skema di dalam diri sudah meninggi.. hakhakhak

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

KJ-kun said...

sempat lagi tu Universiti ko buat pesta angpau eh...kat U aku dah senyap je..ramai dah balik rumah...huhu

Monkey D Luffy said...

kedekut punya dewa...

piNky LuCiA said...

kj-kun : ntah.. aku pun tak tahu bl laa dorg wt persiapan ngn pesta ang pau ni.. aku da sedar tibe2 byk lampu cina gantung2 kt sana sini.. hehe

kapten : aaa.. mmg dewa 2 kedekut.. penat je aku amik angpau tu dr dia.. nyampah (gaya nyah) :P

Misz_zana85 said...

salam..
sebenarnya dewa tu dah senyum api xnampak sbb janggut besar senget.tgk tu janggut die pun dah senget..ngeh2~

syariniey said...

halo2
kamu di tag!

piNky LuCiA said...

hahahhaa..yeke? aku ley nmpak eh? my b sbb sy rabun kot.. wakakaka