RSS

kecantikan...

apakah nilai sbnr pd kecantikan yg ade?

pg2 lg aku da wake up.. pg ahad gini.. sape laa yg nak wake up awal2 like me.. huhu.. aku bkn pe.. da biasa da tak tdo pg kat umah.. so kt sini pun tak ley nak tdo gak.. hmm.. pelik2 btul laa.. da siap2 mandi.. kemas2 katil.. bilik sikit.. aku hadap lappy kesygan.. walaupun da berum0 mcm aku.. lappy aku ni tetap lappy kesygan aku.. wahahaha.. ape aku merepek ni..??

pg2 aku da membebel yg ntah ape2 ntah.. aku pun tak tahu.. tp.. kta org pg2 mesti kena ceria.. cantik.. lawa.. dn sume2 yg sewaktu dgnnya laa.. korg pk laa sendiri.. huahuahua..

cantik...
byk benda cantik kt sekeliling kita.. tp kita tak perasan.. sm2 laa kita renungkan.. hehehe.. mcm nk bg kuliah subuh je gaya nya.. yelaa.. alam ciptaan Allah ni penuh ngn warna warni keindahan.. tak de lg yg ley cipta benda2 secantik bumi kec Allah.. tul tak? insaf kejap... hehehe

ape yg aku nak gtahu sebnrnya ialah... ade org cntik.. lawa.. tapi hati busuk.. pndang org sebelah mata je.. mmg laa dia tu........ ok laa.. golongan ade rupa laa.. tp tak semestinya dia ley wat org gitu..

aku tak reti nak gtahu org mcm ni.. sekali sekala aku pk kan.. knp laa ade org gini dlm dunia ni?? yelaa.. dia cantik.. dia baik.. dia alim.. dia.. dia.. dia... dia... sume lebey dia.. hmm.. habis tu dia pk aku tak de kelebihan laa?? hahahaha.. sengal...

aku bukan kata aku ni byk kelebihan.. byk kelawaan.. kecantikan.. hahaha.. tak.. aku adalah wanita yg hanya sekadar normal sj.. tp aku tahu mana nilai2 murni itu ade.. mana nilai2 murni itu perlu diletakkan..

emak sll berpesan.. " walaupun kita tak cantik.. tp akhlak msti cantik.. budi pekerti kena ade.. adab mesti ade.. org tak kan pndg klu kita cntik tp hati busuk.. perangai hodoh.. walau pun kita tak lawa mcm org2 lain.. tp klu hati kita baik.. org tetap akan suka kan kita..."

tul tak mak pesan ni? pesan mak.. beribu2.. cuma kita je yg nk pakai ke tak..

hmm.. ade ape pd sebuah kecntikan?? klu kita tak pndai guna kannya? ade ape pd sebuah kecntikan klu kita hny tahu meninggikn diri.. krn kita adlah cntik.. sume nya tak de.. tak de ape2 pd sebuah kecntikan klu kita hny pny sifat2 yg busuk..

sume org sama.. tak de yg lebey tak de yg kurang.. klu dia lebey.. msti ade kukrgn ny.. so hidup atas dunia ni.. tak ley sombong2... tak ley hidung tggi dr segalanya.. tak ley hati busuk.. kena berwaspada n sedar selalu..

so.. pd org2 yg pndang org sebelah mata 2.. sedar2 laa diri.. pd setiap org ade keistimewaan ny.. cuma kita je yg tak tahu.. so pandai2 laa menilai.. pndai2 laa pk yek.. apa salahnya kita wat baik ngn org.. kita tlg org.. spy kecntikan kita yg ade 2 di hiasi dgn budi pekerti kita yg cantik jgak..

so.. hiasi diri cermin peribadi.. peace :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: