RSS

cemburu tnda nya syg.. tul ke???

jeles itu tnda ny.. i love u laa..
tapi tul ke??

tipu benar klu aku kata, aku tak cemburu.. tak jeles.. tak rasa pe2, bl org yg aku syg dekat ngn pompuan len.. tipu.. bohong.. aku sbg pompuan, msti aku rs ape tu perasaan cemburu, pe tu perasaan jeles.. aku tak nafi kan.. tapi aku tahu.. lelaki, mereka tak suka begitu.. lelaki tak suka di kongkong.. tapi aku pun tak suka gak lelaki kongkong aku.. so ape slh nya, kita sama2 bertolak ansur.. itukan hubgn kita jugak.. hehehe.. adakah aku ni tak berperasaan? hmm.. (berfikir..)

"ko tak jeles ke?? aku tgk ko ni, mcm tak de perasaan je.. ko tgk dia kawan ngn pompuan.. rapat ngn pompuan.. bley ko releks maut gini.." kata sorg kawan aku..

aku? tul ke aku ni sorg yg releks tahap maut? hahaha.. aku tak nafi kan.. aku mmg suka berlagak cool.. hahaha.. tp dalam hati.. punya laa.. nak maki.. tapi tak baik woo maki org.. hehehehe.. berdosa.. so aku diam kan je.. sbb bg aku.. diam tu lebey baik drpd bergaduh.. pstu ade time2 yg sesuai, kita settle laa pelan2.. tak yah kecoh3.. senang citer kan..

bg aku laa yg sgt cool ni...
perasaan cemburu bknlah tnda cinta.. tetapi lebey kepada tnda perasaan ragu, curiga, khuatir, syak, bmbg, takut, dan tak selamat, takut kehilangan, dn sewaktu dgnnya laa.... cemburu itu, ade kelebihannya.. tp kita prlu kawal ngn penuh kebijaksanaan.. klu tak, musnah segala impian.. yelaa.. asik jeles3 memanjang je.. mana tahan?

tul tak aku kata?? sape sokong? turunkan kaki.. wah.. ramai yg menyokong.. abg pun sokong jugak?? hehehe.. time kasih3.. ade yg marah? eh suka hati aku laa, itu pendapat aku.. huhu.. ko tak suka.. bantah jelaa..

ramai pompuan kata.. lelaki kuat jeles.. kuat cemburu.. tp bg aku.. pompuan pun sama laa.. ade yg sgt teruk jeles nya... jeles bley.. tp jgn membabi buta ok.. (nape mem'babi' buta?? tak me'lembu' buta?? hahaha.. aku pun tak tahu knp.. tnya laa pakar2 bahasa..) terlampau2.. smpai naik rimas.. lemas.. tak ley bernafas.. tul tak? kesimpulannya lelaki = pompuan.. hehe

aku bcakap bdasarkan pengalaman yg ade.. nape kita nak jeles? tahu ke dorg jeles tu sebenarnya lebey kpd sikap yg takut kehilangan org yg kita syg.. yer.. kita syg dia.. tapi dia jg manusia.. dia jg org.. dia jg ade life sendiri.. mmg dia nak hdup bersama kita.. tp kita tak semestinya lrg ape yg mereka nak buat.. klu kita syg dia, bg jela dia buat ape yg dia suka.. (tp jgn laa wat perkara yg tak senonoh plak..)

jeles sebenrnya jg lebey bsifat ingin mengongkong.. itu tak ley.. jeles.. ini tak ley... jeles.. wat itu salah.. wt ini salah.. sume nak jeles.. aduhai.. mati katak laa klu gini.. sume benda tak ley wat.. habis tu, kita nak wat ape???

wah3.. emotional nampak.. tak de laa.. aku bkan nak emotional.. tp faham2 je laa.. topik ni ade kena ngena ngn sume org.. hehehe..

so bl aje aku ingt kwn aku kata aku ni sorg yg tak de perasaan, api amarah aku 2 jd meluap2 la.. knp? klu aku tak jeles ngn abg aku.. tak ley ke?? biarlaa dia nak kwn ngn pompuan pun.. nak baik ngn pompuan lain pun.. itu hak dia..

cinta itu
adalah satu tali yg menghubungkan
naluri kepercayaan antara satu sm lain,.


yg aku tahu.. kami masing2 setuju.. kami msg2 bahagia.. aku kenal + pcaya.. dia tak kan wt benda tak baik kt blkg aku.. sbb aku tahu.. dia sorg lelaki yg baik.. lg pun da 4thn lebey aku kenal dia.. da nak masuk 5thn da pun.. aku kenal dia.. dia sorg yg mesra alam.. nak wat mcm mana.. sume org dia nak tegur.. so biarkan jela.. janji kami bahagia, saling memahami, dan tahu antara satu sama lain..kn3? yg penting.. kami saling percaya mempercayai antara satu sama lain...

:p ade sape2 jelezzzz????

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

pink_butterfly said...

sy jeles!

wawawawaaaa....=p

piNky LuCiA said...

hakhakhakhak.. yeke ke jelezzzzz?? i lap u laa frenz.. jeles ag ke?? wawawawa =P

FarHa said...

tak jeles pon..hakhakhak tp ha tahu ura jeles kat ha hakhakhak

piNky LuCiA said...

:p sape jeles kt ha.. memandai je.. huhu :)