RSS

klu itu rezkiny...

hidup ini.. selagi ade daya, selagi ade kudrat.. msti berusaha, tak kira laa mcm mana kita berusaha.. last ny kita harus pohon pd Allah..

Allah tak kan aniaya hambany yg berusaha.. so ape yg penting, usaha dulu, baru ley tawakal.. klu tak usaha, mcm mana nak tawakal.. aduhai.. itu nama ny sengaja mencri + menempah maut.. saje je tak usaha.. tapi masuk exm..

so ape2 yg blaku sekali pun, itu adalah dalam pengetahuan Allah.. klu kita da usaha, tp xdapat jugak.. itu dlam pengetahuan Allah.. my b Allah da tentukan ape yg terbaik utk kita.. Allah tahu segala hikmah yg terjadi..

so kita kenalaa byk2 bersabar, xley mengeluh, kena kuat + tahan, kuat semngat.. krn hidup mmg begini.. ade masam, manis, pahit, payau, masin, tawar.. ia di adun dgn ckup sebati.. krn Allah itu tahu, ape kehendak hambanya..

hidup ini, senang.. knp nak ssh kan ia.. so redha selepas berusaha adalah yg terbaik..

peace!! ;)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

eyena said...

hehe..bagus2 mcm pakar motivasi dah kak pinky sejak2 exam ni..hehe bagus2.. chayok2..!! hee

piNky LuCiA said...

haha.. amik hati ke? hehe.. nk suh banje pe? haha..

dlm tempoh exam3 ni, kita kena laa sll bfikiran positif.. spy ia tak ggu kita ny otak nk mbc.. hehe

gd luck utk aina.. :)

Monkey D Luffy said...

yg ptg usaha

piNky LuCiA said...

ye.. yg penting usaha sehbis daya.. chaiy0k3.. ;p