RSS

colour kehidupan

tabah itu adalah sesuatu yang sukar untuk dilakukan. kekuatan kena ada. semangat kena ada. pastu dorongan mesti selalu positif. otak selalu lega. tekanan mesti tak de. hmm.. agak susah untuk melakukannya.

aina,
sabarlah. tabahlah. bersemangatlah. Allah tak kan uji seseorang kalau Allah tahu dia tak mampu untuk menghadapi ujian yang diberi. so aku percaya dengan sepenuh hati, jiwa, raga, bakul, baldi semua yang aina boleh melaluinya dengan baik dan dengan hati yang tenang.

juga buat aslam,
jaga hubungan yang ada. walaupun orang kutuk aina tak secantik awek yang dulu.. tapi aku tetap kata.. aina adalah antara wanita cantik yang pernah aku jumpa.. waaaa.. nak ngorat aina kah aku? haha.. jangan salah anggap ok? hehe..

farha,
dunia ini tak de lah sekejam yang di sangka. dan tak delah tak adil macam yang di kata sebenarnya. eh3... the point is.. apa pun orang kutuk ha, ura tetap ada untuk ha. tak kesah laa diorang nak hentam tang mana. tapi ketahuilah ramai lagi yang support ha. di sana ada orang yang pandang ha dan sokong ha dari jauh (ura kan duk kL, so jauhlaa sangat.. hakhakhak).. tabahkan hati tau..

hidup ini bermacam-macam colour. kuning, hijau, biru, merah, hitam, coklat, putih, oren, dahlaa, dah lenguh aku nak menyebutnya, korang sebutlaa sendiri pulak.. hehe.. so, dah nama nya pun hidup, tak kan nak duk statik je, tak pergi mana-mana, ujian pun tak de, tak kunjung tiba, tak meriah laa kalau macam tu.

apa kata aku, kehidupan itu seperti pelangi, kita yang memilihnya untuk mewarnainya dengan cantik atau buruk.. kalau kita pilih hitam warnanya, hitam laa hidup nya. (dalam bahasa arab dipanggil balaghah. hitam di sini bermaksud... "buruk or jahat" n apa-apa yang sama laa) maksud di beri sendiri oleh ku, so sila rujuk aku, jangan rujuk kamus, hehe.. tak jumpa nanti..

hmm, kalau kita pilih puteh or colour hijau laa (tak de kena mengena dengan parti pembangkang eh.. huhu) maka hijau laa alam yang kita diami. macam penuh je dengan pokok-pokok.

kalau aku, aku pilih pink. aku sangat obses pink. haha.. so aku memilih pink. tak pun kuning. kenapa? kerana ia adalah warna-warna keceriaan dalam hidup ku. aku tak mahu kehidupan ku mendung or dalam erti kata lain, gelap. kerana aku takut gelap.

so pemilihan colour or warna mesti laa berlandaskan islam. kerana islam telah menetapkan batas-batasnya untuk kita jalani dengan baik. kita berhak memilih apa pun colour hidup kita, selama mana ia tak berlandaskan norma-norma islam.

so pada yang bersalah dengan Allah, insaf dan taubatlah..

sape yang bersalah dengan manusia, sedarlah, kamu tak kan dapat ke mana-mana kalau kamu tidak di ampunkan oleh manusia tersebut. huhu.. so faham-faham laa sendiri..

dikesempatan yang ada, aku nak mintak maaf dengan semua orang. terutamanya FARHA, ASMA.. huhu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 comments:

eyena said...

waa terharunye.. tanks kak pinky.. kamu warna merah jambu, sangat lembut dan bisa melembutkan hatiku.. ewah.. tanks sbb ambik berat pasal diri ini..waa terharinyeee.. macih kak pinky..love u..hahai malu ah u puji2 tu..ngeee

eyena said...

errr bukan terhari.. err terharu, waa silap eja pasal best sgt.. dan dah boleh senyum2..waa tanks2..

piNky LuCiA said...

hehe..bgus laa kalau da boley senyum cik aina kita ni.. bmbg jugak asik masam2 je ni.. hehe

eyena said...

hehe da senyum lebar2 ni..semua kawan2 sgt memahami..ahaii tanks2..kikiki malu je emosi ari tu..waaaa

aslam said...

tima kasih byk2 pinky...

sebab wat org yg masam mencuka ni dah jadik senyum xckup muka....bkn takat tlinga..smpai sumer gigi dia nak kasi tunjuk...

hahahha

terima kasih banyak2 pinky lucia...


buah durian lemak berduri
terima kasih byk cik pinky...

skang kita sumer dah bley senyum seperti sediakala...

tocey tocey!!!

eyena said...

err bila masa pulak encik aslam ni datang ni..sama waktu dgn aku ni..aduyaiii dah2 balik2.. hehe sory kak pinky.. malu laa i gini..kikiki

aslam said...

amboi!!!depan cik pinky tarik cam tarik tali punya pertandingan...

hahaha...dia yg duk sengih dari tadi xmau kata...

jom la kita balik umah kita syg...

hang kat blog hang, cek kat blog hang..hehhehe..

wan muhamad zaidi said...

mmmm... akal itu tidak akan ditutup kemahuannya, ibarat minyak kasturi yg tidak mungkin disembunyikan keharumannya...

Monkey D Luffy said...

kan best kalau dunia ku pink ;p

sunflower said...

hmm.. dunia ini seharusnya menjadi satu tempat persinggahan yang kita sendiri tak tahu ujian nya kapan datang dan kapan pergi.

dan kita harus tabah menghadapinya. dengan segala kekuatan dan dorongan semangat jati diri yang jitu. Allah tak kan uji hambanya yang tak mampu menanggungnya..

senyumlah secerah mentari.. :)

piNky LuCiA said...

aslam + aina..
amboi2.. kamu ni sehati sejiwa ye? janji eh nak masuk sini sama2.. hehe..

piNky LuCiA said...

kapten..
try laa kau warnakan blik tidur mu dng kaler pink.. aku percaya.. dunia mu akan berwarna pink selepas itu.. haha

eyena said...
This comment has been removed by the author.
eyena said...

err tak de laa kak pinky.. dia mai sendiri,haha.. buat malu je.aduss..adakah ini suratan atau kebetulan..? ewah wah..geli i..haha

piNky LuCiA said...

kebarangkalian kesahan dan kebolehan percayaan tetap ade.. waa.. so siapa tahu.. prof shahrir kata.. walau bagaimana pun kebenaran ada di luar sana.. hehe

ape nak dimalukan.. mmg kamu sehati sejiwa.. hehe..ecececece malu laa 2.. wakaka