RSS

adilnya ALLAH..

kenapa Allah menyuruh wanita menutup aurat.. dan lelaki tidak? kekadang ada jugak aku terdengar.. kenapa kita tidak boleh berfesyen mengikut kesukaan kita? aku perbetulkan.. berfesyen tak salah.. tapi ia hendaklah mengikut nilai-nilai dan norma-norma islam.. kita ada agama untuk menjadi batas dan benteng untuk menilai kehidupan kita..

antara 2 orang gadis.. seorang memakai menutup aurat mengikut nilai-nilai islam (si A).. seorang lagi memakai mini skirt or pakaian ketat (si B).. sebagai seorang lelaki yang jujur, jawablah.. mana yang kamu say hye terlebih dulu? si A or si B?

al-Quran adalah dengan seluruh kebenarannya menyatakan bahawa hijab menghalang wanita daripada di cabul.. di rogol.. di aniaya.. di... di... di... apa-apa yang tak baik dan buruk dah pun Allah bagi jalan untuk kita selesaikan.. kita aja yang tak tahu menilai undang-undang ciptaan Allah..

aku terbaca news, pasal kes rogol sekarang makin meningkat. aku tak salah kan lelaki 500% kerana aku akui, wanita juga bersalah kerana melanggar nilai-nilai dan hukum-hukum yang telah di tetapkan dalam syariatnya..

sama-sama laa kita wanita menjaga batas-batas supaya kes-kes yang kita tak inginkan berlaku tidak akan lagi berlaku...

wanita soleh adalah perhiasan dunia.. :) adilnya ALLAH itu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

joegrimjow said...

laki pon kene tutup aurat
huhu

piNky LuCiA said...

huhu.. tp tak mcm pompuan tutp ny.. hny pust ke lutut je..huhu..

Abang Terrer said...

Ada sesetengah hal dalam agama, kita turutkan aje. Sebab hikmahnya hanya Allah saja yang tau..