RSS

ape kesudahannya???

ape kesudahan sebuah epilog story morry yg tlh blaku ni? saat aku terpandang wajah mu.. meluat.. nak termuntah.. jijik.. dlm erti kata sopan.. aku xsuka kamu..

knp setiap kali aku terpndang.. bebola mata ku harus ku alih ke sana.. x kulihat dirimu.. kdg2.. aku terfikir.. apa kah jelek sgt dikau sehingga aku meluat?? knp aku jd begini? apakah permulaan episod ny ini?

tnpa aku sedari.. dlm benci aku suka.. dlm menyampah aku gila.. dlm meluat aku senyum.. tp ini hny berlaku di kala diri mu berada jauh di mata? aku sering tertny.. adkah aku mula jatuh suka pd mu? aduhai...

hati, xd sape yg mengerti... cinta, ia hadir tnpa ku duga.. syg, ia timbul tnpa aku merasa.. kasih, ia dtg tnpa aku undang.. yg aku tahu, ia sudah pun berada di sini, bersama ku menerokai alam.. mencipta sejarah.. melestarikan kenangan..

aku sendiri xmnyedari, saat mana kah aku mula mnyukai, menyayangi, mengasihi, dan terus menyintai diri mu.. aduhai hati....

soalnya hati.. usah di mengerti.. ape terjadi, diluar kawalan diri.. entah mengapa.. sejak bersua, aku dilanda resah...

********************

bila cinta, tp kata benci.. bila benci, tp sebut nya cinta.. ape hal laa ni? terbelit2 mcm ular sawa matang... hehe..

tp nabi pun ade pesan.. bila kita menyayangi seseorg.. syg laa berpada2.. jika kita membenci seseorg.. benci lah berpada2.. hmm.. ade jugak betul nya.. hehehe.. mmg betul laa.. huhu

tp ape kes ny, kalu mulut kata benci tp hati kata syg? masihkah perkataan itu xmahu di ungkapkan? adakah ia seberat gunung ganang yg harus dipikul.? atau seberat lautan bara yang harus direnangi??

aduhai.. mak sll pesan.. klu nak, gtahu je nak.. klu xnak, gtahu xnak.. senang citer n senang org nak memahamkannya.. ni tak, bckap kalah ular sawa yg terbelit10.. hahaha

so jln penyelesaiaany.. aku mhrapkan.. anda bterus trg laa.. jgn smpai anda terlepas org baik, yg ade di depan mata..

sbb kata ust PIEE.. " org yg baik akan dtg sekali je depan kita.. klu kita xamik.. + biarkan ia terlepas.. peluang ke2 xkan dtg lagi.."

caya ke x.. itu hak masing2.. sbb ia bukanlaa ijmak.. atau pun fatwa.. atau qaulu sahabi.. hehe..

kesimpulannya.. jgn terlalu memilih.. sedar diri kita, n bila peluang ade.. jgn terus smbar.. tp smbut ngn tgn yg lapang n yg penting jg keayuan mu.. hahaha.. krn keayuan amat lah penting dlm tempoh ini.. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Monkey D Luffy said...

kena berani ambil peluang.. :)

piNky LuCiA said...

hahaha.. asik aku je yg kena berani amik peluang.. ko bila kapten?