RSS

ape yg ade pd sebuah kehenseman??

apakah hensem aje yg menjd ukuran pd mnusia zmn skrg? apakah hny yg cantik yg mdpt tempah di hati mnusia zman moden ni? apakah yg hnya yg molek2 sj berhak mendpt kan yg terbaik.. habis.. yg tak hensem ni.. yg tak cntik ni.. mcm mana?

hmm.. ape yg ade pd sebuah keindahan klu dia tak kekal lama? ape ade pd kehenseman klu ia akan lupus.? ape ade pd kecntikan klu ia hnya sementara?

ape sebenarnya nilai pd sebuah kecntikan? adakah pd raut wajahnya.. atau pd lunak mesra suara nya.. atau pd tggi lampai tubuhnya..? hmm..

aku pelik ngn manusia zaman skrg.. yg menilai sesorg dgn nilai kecntikan.. dgn nilai kehenseman.. klu lawa cntik hensem macho.. klu budi tak de.. klu pekerti mcm....... mcm...... hmm.. mcm ape eh? buruk laa.. nak wat pe ngn org mcm 2?

hmm.. klu nak cri teman hidup.. bukan di nilai pd kehenseman dia.. bukan di nilai pd kecntikan dia.. bukan itu nilai nya.. my b setiap manusia berbeza.. tp aku yakin n pcaya.. setiap org nak kan org yg baik.. org yg kita kan selesa ngn dia.. so... knp pk ape org nak kata?

klu pk ape org nak kata.. aduhai.. smpai kiamat pun tak dpt kwin klu gitu.. hehe.. so keptusan kt tgn anda.. anda yg memilihnya.. usah takut dn pedulikan ape yg org kata.. yg mahu hidup adlh kamu.. bukan org lain..

kata ust PIEE.. klu nak pilih seseorg... biarlaa sedap mata memandg.. jgn laa kita tgk dia pun kita nak muntah.. mcm mana 2? sedap mata kita laa memandg dia.. klu org lain tak sedap tgk pun.. pedulikkan laa.. asalkan kita kata ok.. hehe.. tul tak?

atau klu nak guna ayt kasar sikit.. atau dlm erti kata lain.. ayat tak sopan.. wakaka.. bunyik ny mcm ni..

"hensem ke tak.. lawa ke tak.. itu terletak pd tgn aku.. itu adalah pilihan aku.. suka hati aku laa.. korg pe sal ssh? korg bg aku duit ke nak idup? korg jeles ke ngn aku yg ngah bahagia ni?"

hakhakahak.. jahat sgt ke ayat tu?

hmm.. so sedarlaa wahai manusia yg suka sgt kutuk org kata org tak lawa.. tak hensem.. kecantikan dn kehenseman yg ade.. akan luput di telan usia.. yg tggal hnya kebaikan dn ketulusan hati..

kita jgn sll kata org.. sbb tuhan da wat da sume makhluk manusia ni adalah sebaik2 ciptaan.. so sume manusia yg ALLAH ciptakan adalah ade nilai seni n cantik..

so renung2kanlaa.. hisab2 laa diri sebelum mengata org.. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

22 comments:

syariniey said...

sya stju ngn awak (angkat tgn!)
hehe
erm..
kalo hensem ke cantik ke,
tapi wat kita terluka jer,
xder gunanya.
sedap mata memandang je.
tp ati?
sakit..

ish..
xnk la
bek cari yang biase,
tapi leh jaga n wat kita bahagia.
itu lebih bermakna.
sangat2 bermakna
:))
kan?

piNky LuCiA said...

waa.. mcm berpengalaman je? hehe.. betul2.. jnji dia ley wt kita selesa n selmat serta bahagia.. kan3?

Monkey D Luffy said...

yang 'selesa' dalam apa jua keadaan ;p

wan muhamad zaidi said...

hati nurani yang semestinye hensem, baru yg lain menjadi hensem dlm kehidupan nie ye..

piNky LuCiA said...

kapten : 'selesa' dlm ape jua keadaan tu mcm mana? hehe ;p

piNky LuCiA said...

wan : setuju3.. hati dulu hensem baru yg lain turut hensem.. klu hati busuk yg lain pun sama..

mcm hadith rasullullah.. di dlm tubuh manusia ade sekeping daging.. klu baik daging 2 baiklaa seluruhnya.. klu busuk daging tu busuk laa seluruhnya.. ia adalah hati mnusia..

so hisab lah diri cermin peribadi :P

FarHa said...

hensem??? cantek?? memang takkan sampai ke tua..tp ha pelik tgk aboh ha..masa die muda dulu tak hemsm pon, dah tua baru hensem..betol nih tak cyg combine la pic die zaman muda n sekrg..mie ha kata "aboh mung dulu huduh je, kalo mie takmboh ke ye tak dok org nok, tp sbb aboh mung tu baik"

so apa kesimpulannye tuh??? memang kecntikan tak boleh dijadikan sbg kayu pengukur yg penting dalaman...

ha selalu igt kata utaz PIEE, kalo kite tgk sampai tak muntah kira boleh la tuhh dibuat suami or isteri hehe...

apa yg leh dikatakan kat sini kecntikan or kehenseman kat seseorg tuh sebagai bonus tuk diri dier...thats all...

=)

piNky LuCiA said...

hehe.. mcm laa ura sll kata kt wan..

ura cintakan wan bukan sbb hensemny wan..atau krn tggi lampai ny dia.. atau krn tegapny tubuhnya.. ura cintakan dia krn bhemahny dia.. krn jujurny pekerti dia.. n krn baikny budiny..

klu hensem ny dia.. itu adalah hadiah utk ura.. klu tggi lmpai ny dia.. itu adalah kurniaan utk ura.. n klu krn sume kehenseman itu adalh bonus utk ura..

hehehe... kita kena syg or cintakan sesorg krn diriny.. bukan krn cantik or hensem ny dia..

mcm ha syg abg aroL laa.. kan kan kan? haha.. ha malu ke? hakhak

pink_butterfly said...

tu la,
suma nak yg lawa ja...

abis yg xlawa ni mcmana?????!!<--smbil jari telunjuk kat idung sndiri

FarHa said...

tpkan kita tak leh kata diri kita tak lawa tau..sbb tuhan ciptakan hambanya sempurna n sume cantek2..tol tak??

piNky LuCiA said...

cik rama2 : sp kata cik rama2 tak cntik? angkat tgn....

hmm.. tak de pun org angkat tgn.. so sume kata lawa.. hehe..

sume manusia ALLAH jdkan cntik.. cuma ukuran cntik tu je berlainan seseorg ngn seseorg yg lain..

so.. jgn laa kata tak cntik plak.. hehe

piNky LuCiA said...

ha : tul2.. sume ALLAH jdkan makhluk Dia cntik hensem sume2.. so hargailah anugerahnya.. :P

deennasour said...

tulah pasal.
semua nak ensem jerk.
tu pasal la tak ada sgt pompuan pandang kat kite ni.
tak ensem........

joegrimjow said...

cari hensem d buat balak
bukan d buat suami

entah la...
kuciwe diri ini

piNky LuCiA said...

deen : yeke xde org pndg.. ;p deen.. slow2 skit kata mcm 2.. nnt umah tgga goyah lg.. sape ssh..? hakhakhak..

cop...tak msuk cmpur.. hehe

piNky LuCiA said...

joe : laa... klu da jd balak.. bukan akan jd suami jugak eh? aduhai dunia zmn skrg.. mcm2 hal la..

knp diri mu kuciwa? huhu.. aku turut bsedih.. hukhukhuk

FarHa said...

balak n suami tak sama ke??? adehh kalo dah cari balak tu biarlah akhirnye jd suami kite tul tak ura??

piNky LuCiA said...

tul3.. klu nak cri balak tu..biar laa tul2.. jgn laa main2.. tak best laa gitu.. org kata kekal hgga ke syurga.. hehe

AzruL said...

waaa, hebatnye dia org sembang2..hekhek.. nk join nk join.. hemm nk cari lelaki tu biarlah yg baik hati, tabah, rajin, dan mempunyai pekerjaan yg tetp.. I'Allah bahagia hidup.. waaa

piNky LuCiA said...

hehe.. pekerjaan yg tetap? huhu.. wan tak de keje tetap.. mcm mana ni?

abg aroL da dpt keje? hehe..

tabah baik hati rajin.. waaaa.. kena amalkan ni petua org tua2 ni.. hekhek

FarHa said...

eh eh..abg dtg le hehe...keje tetap?? a`ahh laa...sekrg nih kena pk gak hal2 g2....sbb kalo main syok bercinta tak tgk latar belakang dlm hal g2..alamatnye mcm mana nak idup...

ura..abg arol dok keje ag...tak per2..rezki wan insya-allah akan dtg after die hbs belajar nanti...

piNky LuCiA said...

insyAllah.. ura suh wan bljr tul2.. klu pointer tggi cepat skit ley keje.. so ade laa syrt keje tetap.. hehe..

hmm.. tp syrt keje tetap tu tak delaa syrt utama.. kena tgk agama jugak.. n mcm2 ag kan? tp yg penting rajin.. hehe