RSS

ibu rentung demi anak..

title berita dalam metro ni sangat menyentuh jiwa sanubari aku.. kalau aku, dapatkah aku pertaruhkan nyawa aku untuk ibu tercinta? itu laa nilai kasih ibu... nyawa saggup digadai kerana anak.. anak pulak, sanggup ke gadaikan nyawa semata-mata mahu selamatkan ibu?

aku sebagai anak kena fikirkan jawapannya tu. huhu.

tapi kasih ibu sampai ke mati dia masih kasihkan kita anaknya. anak pulak, ada yang baik, baiklah.. ada yang tak kenangkan jasa tu? aduhai, di hantarnya parents ke rumah orang-orang tua. macam mana tu? mak boleh je jaga anak yang ramai. sampai giliran anak, anak tak ambil tanggungjawab. ni laa yang dikatakan tak mengenang budi. atau dalam erti kata lain, kacang lupakan kulit.

aku harap, aku tak akan layan parents aku macam tu. aku berazam akan bagi parents aku layanan yang terbaik. kerana aku adalah anak yang paling manja.. hehehe

terasa malu kerana sudah tua-tua bangka macam ni pun masih nak manja dengan mak.. haha.. hmm.. agak-agaknya sampai bila aku akan manja? hehe.. pencen-pencenlaa... :)

bermanja itu adalah satu nikmat.. kalau kena pada tempatnya.. hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

angah said...

salam....

apa salahnya tua2 memanja dgn ibu..
saya masih suap2 makan dengan ibu lagi...
kuar jalan2 pimpin tangan lagi..tak malu pun...
hehehe

Monkey D Luffy said...

aku rindu mak

piNky LuCiA said...

aaa.. syok manja2 dengan mak. rasa mcm selesa n dunia bagai ana yang punya.. hehe

piNky LuCiA said...

kapten..
waaaaa.. ko ni kapten, dari hari tu lagi.. bawak2 laa balik ke kg laman.. huhu.. nanti kapten nagis laa 2.. huhu..

rindu mak jugak :(

piKOk said...

ak pom nk jaga parents ak baek2..

piNky LuCiA said...

bagus adik pikok ni.. jg parents tul2 tau.. ingt pengorbanan mereka.. :)