RSS

alahan..

di musim-musim exam, cabaran yang dihadapi amatlah berat. dan bersilih ganti plak tu. tapi bagi aku yang menjadi student yang kental, setiap cabaran dihadapi dengan tenang dan bersemangat. apa yang aku semangat kan? aku pun tak tahu. yang penting semangat mesti kuat. macam kata mak laa.. takpelaa.. mak percaya.. anak mak kuat semangat. hehe. aku selalu senyum bila mak cakap macam tu. aku ni kuat semangat ke? hehe.

tak jugak kot...

tapi yang aku tahu.. aku memang kena kuat (walaupun pada dasarnya aku memang lembek.. ngeh3) tak kesah laa janji bahagia..

sekarang musim aku sakit kepala.. semalam sakit kepala sampai aku langsung tak tidur malam. aduhai.. pastu ade budak tu nangis. hahaha. sebab sakit kepala yang teramat. nasib baik ade orang pujuk dan suruh tidur. hehehe.. terasa merona pipi ku.. (padahal tak tidur sampai pagi.)

aleh2 aku bangun jam 4am lebih2 sikit.. mandi.. solat hajat. zikir-zikir. wirid-wirid sikit. (kenapa aku sangat baik semalam aku pun tak tahu) lepas mandi. wangi-wangi semua. tunggu subuh sambil picit-picit kepala yang sakit dan tak boleh disentuh dah. memang bengkak kepala nya.

tibe-tibe teringat tangan raudzah. dia keturunan arab. dulu masa sakit kat sekolah menengah dulu.. dia laa yang selalu picit kepala aku.. fussshhh.. tangan dia sebesar muka aku. ngam-ngam je letak tangan kat atas kepala dan picit. hilang semua sakit. lega. tapi sekarang! kena picit sendiri.. huhu (dasar anak manje..) kalau ade kat rumah, comfirm dah nangis sebelah mak dah ni. (eiii... tak malu..)

lepas subuh.. dan solat subuh.. baca ma'thurat sikit.. yang pendek udah lerr.. sakit kepala ni. huhu.. tetibe dalam pukul 6am. hilang semua sakit kat kepala yang denyut-denyut tadi. aikkk.. asal tetibe je hilang sakit ni. haa.. apa lagi, mata makin kuyu dan ngantuk tahap max 360 darjah pusingan dah ni. letak kepala terus tidur. sedar-sedar dah jam 9.15am. tu pun sebab asma yang kejutkan. kredit 9 bintang untuk asma kerana mengejutkan aku yang ade exam jam 1130am. adoiii..

nasib semua prepairation dah aku buat. kalau tak.. mati hidup balik aku akan nangis. itulah gunanya study awal. hehe. bagus sebenarnya study awal. nanti kalau ade emergency macam semalam.. tak de laa terkial-kial nak paksa baca buku lagi. hehe.

tapi selapas exam tadi, fikir punya fikir.. kenapa aku sakit kepala tahap gaban semalam. walaupun dah telan ubat 2 biji active fast.. tetap tak jalan dan sakit sampai pagi.. aku dah jumpa kesimpulannya.

semalam makan pizza dengan nad, azhar and abang najib. so dalam pizza ade daging. aku yang dah sedia sakit kepala. bertambah sakit kepala. setelah melantak daging hancur yang ada di dalam pizza. tau kenapa aku tak suka daging.??? sebab daging buat aku sakit kepala dan tak boleh tidur malam. huhu

aku baru teringat malam ni yang aku memang tak makan daging sebab sakit kepala. adoii.. sebab dah lama tak makan daging, dan terbiasa dengan ayam dan ikan, jadi dah lupa yang diri ini tak makan daging.

rasa daging tak sedap. entah kenapa tekak aku dah tak boleh terima daging. aku makin tua sebenarnya.. orang tua-tua kata abang najib. haha.. bukan orang-orang tua ye.. ade bezanya tuuu.. :)

psssttt.. kata orang, kalau makan daging sakit kepala means.. darah tinggi laa tu.. tapi aku darah rendah.. macam mana tu?

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

lanz_evo7 said...

akte pun ada kwn x mkn daging.
tpi bukan sbb sakit kpla..mmg dia x nk makan.alasan nye x suka.huu..
'kena makan dlm sbulan 1-2x utk pemakanan seimbang'

piNky LuCiA said...

huhu.. dah lama dah tak makan daging. so pemakanan tak seimbang laa eh? huhu

armouris said...

info tentang sakit kepala kat sini - Migrain - Separuh Kepala

piNky LuCiA said...

thnks.. aku dah klik dah.. =)