RSS

adakah aku cemburu?

cemburu...

haruskah ia bertapak kat hati seorang manusia. aku tak pandai untuk cemburu. memang!! aku tak pandai cemburu sikit-sikit.. kalau aku cemburu, pasti aku akan cemburu berlebihan.. aku tak pernah cemburu sikit-sikit.. kamu boleh tanya orang yang sepatutnya.. lalala~

tapi ade jugak orang yang cemburu.. tak kesah laa cemburu sesama teman, kawan, member, kekasih hati, adik, abang..

aku wanita biasa. aku juga wanita yang tak de apa-apa. aku miskin. aku juga tak punyai rupa yang cantik. aku hanya wanita yang sederhana. dengan penampilan biasa.

aku rasa, kamu tak perlulah mencemburui aku. apa yang aku ada sekarang ialah hasil titik peluh aku. aku cuma mahu hidup aku lengkap. lengkap itu bukan bermakna aku sempurna. tapi lengkap itu bermakna, lengkap pada mata ku. aku ade apa yang perlu. dan tidak melampau. aku juga tak pernah ingin rasa cemburu dengan sesiapa. kecuali dengan 2 orang perempuan yang menganggu kedamaian en.peguam. selain dari itu, aku tak pernah ingin mencemburui sesiapa.

mak aku kata, kita tak perlu cemburu dengan apa yang orang ada. kerana dia ade sesuai dengan kemampuannya. apa yang kita ade, adalah sesuai dengan kemampuan kita. Allah itu maha Adil. mak jugak kata, jeles atau cemburu itu tidak baik untuk hati kita. mak kata, kalau ade je sedikit cemburu yang tak elok tu, hati kita akan jadi hitam.

itu pesan mak aku. aku tak tahu kalau mak kamu tidak pernah berpesan macam tu. mak aku adalah pakar motivator yang terbaik yang pernah aku jumpa. walaupun mak hanya SPM. tapi dada mak penuh ilmu. mak sangat baik.

waaa.. tetibe je rasa terharu.. salah topik ni.. lalala.

tapi itu lah hakikatnya. tak elok simpan perasaan yang tak elok dalam hati. cemburu itu kekadang menjadikan hubungan seseorang itu retak.

renung-renungkanlah.. lalala~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

14 comments:

kawie2020 said...

cemburu itu baik tetapi kalau overdoss bleh merosakkan...

cemburulah berpada2...

piNky LuCiA said...

baik mahaguru cinta.. =p

Fatt Chin Choy said...

aku cemburu pada diri sendiri
blh gitu?
ahaks

piNky LuCiA said...

boleh kalau kamu mahu.. hahaha

kawie2020 said...

jom YM? ade email x?

piNky LuCiA said...

kasik email ko.. aku email id ym aku.. hahaha.. giler skemma.. lalalaa

i'msosupernotcool said...

jealousy is a part of humanity..
face it..

Aujinz said...

aku pun seorang yang cemburu..

tapi aku bukan cemburu buta.

aku jadikan cemburu sebagai pendorong semangat untuk jadi lebih baik..

okeyh gak kan?

chokio_nia said...

mak ko spm..mak aku blaja smpai darjah 6..tapi aku cemburu ngan etabahan hati die..siyes..haish..sayu tbe2..

piNky LuCiA said...

imsosupernotcool..
a'ah aku setuju dengan ko.. hehe

piNky LuCiA said...

lanun ranggi..
itu cemburu ke arah yang lebey baik.. dibenarkan kot.. ehehehe

piNky LuCiA said...

chokio nia..
a'ah kan.. memang kaum ibu sangat tabah dan penuh dengan semangat kan.. aku tabik tul..

aku tak tahu ley jadi sekuat mereka atau tak.. huhu

mazhad said...

sinopsis; karangan essay item terhad menceritakan tntg mak di rumah(kerinduan), kematangan penulis dan akhir skali tntg penulis bakal pulang ke kampung halaman.

piNky LuCiA said...

ko perli aku eh mazhad.. nk kena ni.... gggrrrrrr... lalala~~