RSS

seri muka... ;p

bila di tanya apa hobi kamu. kebanyakkan member aku cakap, mereka suka tidur. kenapa tidur boleh dijadikan hobi? aku pun tak tahu. tapi kenapa tidak kita cari hobi lain selain tidur? atau hobi yang sedikit berfaedah dari tidur-tidur-tidur?

mak aku selalu marah bila tidur pagi. mak kata, rezeki susah nak masuk kalau tidur pagi. itu pepatah orang tua-tua. pada fikiran aku, kenapa orang tua-tua cakap macam tu, kerana bila kita tidur pagi, kita tak kan keluar cari rezeki, sepatutnya pagi-pagi lagi kita keluar cari rezeki, ni tak, tidur aje kerjanya.. apabila kita tidur, kita akan jadi malas. jadi malas lah punca nya susah rezeki nak masuk.

kesimpulannya, siapa yang tidur pagi, dia seorang pemalas. haha. jangan marah, jangan terasa. ;p

tidur pagi atau tidur laa time mana-mana pun. memang best. aku tak dapat cakap, macam mana bestnya tidur. tapi kenapa aku tak suka tidur walau pun apabila aku tidur, aku akan ambil masa yang lama? hehe

aku tak suka tidur siang. malam aku tak de masalah. kul 1030 aku dah ada atas katil dah. haha. kalau tak, awal lagi pun tak pe. aku tak suka tidur siang, sebab :

  1. bila aku tidur, aku ambil masa yang lama untuk aku tidur. tak kurang dari 4jam.
  2. bila tidur lama, aku macam orang mamai, blur tak tahu nak buat apa.
  3. bila aku blur, aku suka marah orang, sebab aku serabut. dan ramailah jadi mangsanya.
  4. badan aku pun jadi lenguh-lenguh dek terlalu lama memejam kan mata.
  5. kalau tidur siang, mesti lah aku pilih tidur dari makan. so berat badan ku tak kan naik. aku mahu sedikit chubby. kerana ia kelihatan aku menawan. haha.
dulu, aku ada seorang guru tusyen, kata nya,tidur siang menggemukkan. hehe. siapa takut gemuk jangan tidur siang. :p

kesimpulannya, sebagai seorang wanita, tak elok kalau banyak tidur. muka tak berseri, ni petua aku. nak tahu kenapa tidur siang buatkan muka tak berseri? sebab.. kalau tidur mana ada orang senyum. kalau kamu tak tidur, kamu boleh senyum memanjang untuk menambahkan seri muka kamu. hehe. sekali lagi aku ingatkan. ini petua aku. kalau kamu mahu ikut, ikutlah. kalau kamu tak mahu ikut, simpanlah sebagai kenangan.

selamat beramal ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

joesygayu said...

betul tu tido pagi ttup pintu rezeki.. aku pernah alami.. aku pernah tido smpai tghari.. aku bgn mamai2 pegi beli nasi lemak.. tp dah abih.. ttutup lah kan nmenye kan? kan? kan?

piNky LuCiA said...

haha.. aaa.. tidur pagi memang macam tu. ko yg rugi. hehe

joegrimjow said...

tio kewajipan
bukan hobii
ishh2

Monkey D Luffy said...

patutlah aku kurus

aku malas tidur siang

lalalala

piNky LuCiA said...

tdo malam memang 1 kewajipan.. kalau tdo siang? tak ke di panggil hoby.. hehe

waa.. kapten kurus ke? aku tgk badan ko berisi skit skrg.. hepi eh? dah ade awek ke? hehe

wamora grafix & design said...

selamat berkenalan.. ingin berkenalan dgn awak boleh tak..email sya. wamoragrafix@gmail.com