RSS

teringin cream puff gara-gara bonda..

pagi-pagi lagi dapat sms dari bonda bertanyakan aku sudah bangun solat subuh ke belum. gara-gara bercuti lama di rumah, dan di basuh dengan licin tentang bangun pagi oleh Prof Madya Dr. Bonda ku yang tercinta, kini Alhamdullillah. aku tidak susah untuk bangun pagi. pukul 6 je mata aku dah segar bugar. ngeh3.. lega rasa hati.

mempunyai adik yang bakal menjadi seorang chef kerana couse yang di ambil sekarang adalah kulinari adalah menyeronokkan. ngeh3.. rupa-rupanya memasak ni adalah sesuatu yang menyeronokkan. it's fun. lalalala~ bila masak tak jadi, kitorang gelak ramai-ramai. tapi kali kedua, comfirm jadi. lalalala~ itu yang syok tu.. kakakkakaa.

bonda : dah bangun ke belum anaknda. kita sarapan dengan cream puff hari ini, enak sekali cream puff yang chef kita masak..
aku : dah bangun dah pukul5.30 tadi lagi. wah! betul ke buat cream puff?
bonda : betul laa.. nyum3. sedap sekali...
aku : kenapa masa duk rumah itu hari kak nur tak masak pun cream puff. butak sungguh kak nur.

dalam kepala aku dah terbayang cream puff yang enak dah.. wah... ku telan air liur..

ke"jeles"an tahap maxima. bonda ku suka buat aku jeles dan mahu pulang ke rumah. sama laa perangai dengan adik-adik ku yang lain. kalau tak kerana aku banyak kerja di sini, mahunya sekarang aku balik ke rumah yang tercinta.

kalau lah aku ade sayap... huhu..

wah! kalau laa dapat cream puff yang macamni.. bahagianya hidup aku.. lalalala~

cream puff adalah makanan kegemaran aku ngan bonda ku. lalala~ tapi kalau asyik nak beli, mati laa.. cream puff sekarang makin lama, makin mahal. ceh! tapi syukurlah ade adik yang pandai masak. kalau dia tak ambik kulinari, sampai sekarang kami asyik beli agaknya.. lalalala~

bestnya....

wah! mengidam nak makan cream puff laa plak. bestnya... huh! bonda laa ni.. huwaaaa.... tapi siapa yang nak belikan aku cream puff? en. kanda bintang hati tengah kursus.. huhuhu..

"Yang, balik laa cepat.. i nak makan cream puff ni... huhu. i mengidam ni..."

mengidam3.... lalalala~ =p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

aien said...

sudah semestinya cream puff cokelat idaman hatiiii..hooorey

creativeheart said...

sedapnye.....

piNky LuCiA said...

aien..

huhuhu.. idaman hati jugak.. huhuhu

piNky LuCiA said...

creative heart..

memang sedap pun.. mngidam ni.. huwaaa

jambz- said...

pehh. nampak sodap.

mademoiselle azieshakespeare said...

yang ada coklat tu...

piNky LuCiA said...

jambz..

bukan sahaja nampak sedap.. memang sedap pun.. kalau tak, aku tak ngidam.. hehhee

piNky LuCiA said...

azie..

yang ade coklat tu memang best.. nyummy3.. lalalaa~

hans said...

kalau dulu2 aku amik kulinari sah aku dah boleh buat cream puff dkt rumah

P/S : Aarif Rahman @ Aarif Lee :- Bruce Lee My Brother

piNky LuCiA said...

hahahaha.. habis tu kenapa ko tak amik kulinari? kakakaka..