RSS

semakin hari semakin tua..

semakin hari, semakin tua. hari ni dah pun 29 mei. huhu.. esok 30 mei.. aku tak pernah rasa usia ku menginjak tua, may be aku masih juga seperti dulu. tak pernah serius, main-main, cincai, entahlah. may be juga, aku bukanlah seorang wanita yang tidak ada perasaan di mamah usia. haha

aku mengaku aku sudah terlampau tua. semakin hari semakin nyanyuk. tapi aku merasakan aku masih belum matang sepenuhnya.

macam mana nak berlagak matang? haha. siapa ada idea?

tapi, bagi aku, matang bukan pada lagaknya. matang pada fikirannya. matang pada setiap apa yang dia ambil tanggungjawab, dapat dipikulnya. kita boleh berlagak matang. tapi orang akan tahu, kita sebenarnya, bukanlah seorang yang matang.

tapi, jujur aku katakan, ada orang nampak matang, tapi perangainya.... masyALLAH.. Allah aje lah yang tahu.

so apa komen aku? setiap perkara perlu kepada fikiran yang matang. bukan pada lagak yang matang... :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

joegrimjow said...

hargailah usia slagi adew

Precious said...

Yup ... bukan makin tua tapi makin matang. Hih hi hi ... ini menyedapkan diri sendiri nih ...

piNky LuCiA said...

joe,
betul3.. mesti kena hargai usia yang bersisa ini..

piNky LuCiA said...

precious,
hehe.. tapi kena ingt jugak, yg kita semakin hari semakin berusia.. tak nak sebut tua tuuuu.. hehe

Monkey D Luffy said...

30 may besdey ko ker?

piNky LuCiA said...

ko memang dapat agak apa yang tersirat kan kapten.. SYABAS.. :)

yup.. ko ada nak kasik hadiah ke? hehe