RSS

sama tak sama

setiap orang tak sama. setiap orang tak serupa. kenapa kita suka membandingkan diri kita dengan orang lain?

rezeki kita juga tak sama. rezeki juga Allah yang tentukan. yang penting.. kita kena usaha untuk mencari rezeki tu. bukan goyang kaki tengok tv. huhu.

tapi kalau kita dah usaha tapi juga tak dapat, macam mana tu? usaha-usaha, tapi tak dapat, nak buat macam mana. may be setakat itu je rezeki kita. may be setakat itu je yang Allah kasik. may be ada banyak hikmah sebaliknya. aku pun tak tahu.

yang penting, mesti kena redha dengan ketentuan Allah. qada' qadar Allah kerana manusia semuanya tak sama... :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

joegrimjow said...

kadang3 kene berusaha jugakk

asis said...

ye..betul..
tapi kita masih boleh ubah kalau banyak berdoa dan berusaha

piNky LuCiA said...

betul3.. usaha selagi daya.. usaha dan terus berdoa dan bertawakkal.. :)