RSS

aku putus cinta??

putus cinta adalh perkara biasa.. my b itu pendapat aku laa.. korang mcm mana? biasa or tak?? huhu.. soklan aku ssh ke? tak kan?

hmm.. ade org bila putus cinta meraung.. melalak.. hehehe.. ade ke? dlm dunia ni mcm2 ade.. mcm iklan astro tu.. macam2 ade.. waaaaa... hm.. tp yg aku tahu.. bila putus cinta.. mmg sakit.. pedih.. pilu.. sume perasaan jd satu.. waaa.. penh kah aku rs? penh laa.. klu aku kata aku ni tak penh putus cinta.. tipu laa aku.. aku nk jujur je.. penat wey klu nak tipu2 ni.. hehehe

hm.. masa first time aku putus cinta.. aku tak ngis.. aku cuma mcm terkejut je.. hehehe.. mana tak terkejut.. member gtahu.. dia gtahu aku da jd sejarah dlm hidupnya... pd hal.. aku masih setia menanti dgn nya.... waaa.. setia ny aku.. atau.. sengaL nya aku? aku pun kurg pasti ms 2.. my b sbb aku masih terlalu mentah utk menilai sume yg blaku.. waaaa...

hmm.. tp setelah 3thn.. aku tak jugak dpt melupakan nya.. tidak sma sekali.. sengaL ny aku.. hmm.. knp? my b dia adalah cinta pertama ku.. ssh utk aku lupa kan.. saban malam aku menangis.. bert ku jugak ssut.. waaa.. sengaL ny aku kala ini.. hukhuk.. tahu kah aku.. jodoh pertemuan itu di tgn yg ESA? aduhai..

tp lepas kejadian yg biru pekat tu.. kenapa biru pekat? hahahaha.. tak nak laa smpai hitam.. kejadian hitam tu lain hal jd nya.. hahahaha.. selps dr kejadian biru pekat itu.. aku da nekad.. aku tak kan nagis ag krn sorg lelaki.. waaa.. sgt ssh sey... sbb org yg kita syg kianati kita.. time nak.. bukan main.. itu laa ini laa... time tak nak.. di buang begitu aje.. huhu..

tp ape yg aku amik iktibar dr kejadian 2 aku tahu.. putus cinta adalah perkara yg lumrah.. lumrah kehidupan.. da dia tak sesuai ngn kita.. pd stay ngn kita.. baik kita lepas kan dia pg.. putus kan je laa..

dan ustaz PIEE ade kata.. "my b ALLAH nak utus kan kita org yg lebey baik dr dia.. yg sesuai ngn kita.. yg sekufu ngn kita.. yg lebey baik dr sebelum ny.. ALLAH tahu segalanya.."

so yg kita je sibuk2 nk ngis tu nape? terima jelaa qada' & qadar ketentuan yg Esa... jgn bersedey.. hehehe...

tp klu putus cinta.. tak sedey.. itu tak normal.. sedey kejap2 udah ler.. lama2 melampau laa tu... mcm aku sedey.. melampau sgt tu..

kata org nak jatuh cinta.. kita hanya perlu sesaat aje.. tp nak lupa kan.. kita perlukan seumur hidup kita... eh.. yeke? pendapt3...

pendapat aku.. tak jugak.. klu kita mmg berusaha nak lupakan dia.. kita mmg boley.. just usaha dan diri kita tentukan.. wat pe kita nak ingt org yg tak sesuai ngn kita? baik kita ingt diri kita sendiri.. wat rugi air mata je ngis..

waaaa... ape aku bebel ni?? aku pun da tak tahu.. semak nya otak aku.. hehehe

hmm.. ust PIEE ade pesan.. "sbelum kita jg hati org.. kita msti kena jg hati kita sendiri.. baru hidup kita terurus.."

tul ke? tepuk dada tnya selera.. opsss... skrg aku baik.. waaahahahah.. tepuk dada tnya iman mu.. waaa.. sgt baik sey.. hakhakhak..

korg mcm mana? pernah putus cinta? hehehe..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Monkey D Luffy said...

aku kalau putus cinta... aku GIGIT MEJA jer bagi lepaskan tension... KENYANG!

piNky LuCiA said...

hahaha.. gigit meja.. yeke? ko ni mmg kapten lanun laa.. meja pun ley gigit.. hakhak