RSS

aku, pompuan & diet

tul ke pompuan suka diet, jg bdan, takut berat badan naik, nak sll slim melim? hmm.. tul ke pompuan sll sinonim ngn diet? aduhai.. aku pun kurang arif.. knp kurang arif? aku kan pompuan.. huhu

yg aku tahu.. aku sll dgr kwn2 aku gtahu nak diet.. tp tak de plak aku tgk dorg diet.. tak habis2 ngn melantak je.. hahaha.. mmg sengaL..

kdg2.. aku pelik ngn org nak diet ni.. td da makan.. lepas makan, gtahu... tak nak makan doh.. nak diet.. pastu, 2 jam kemudian, makan ag.. aik.. makan ag.. pelik aku.. kekonpiusan kemelandaan diri ku... waaa...

"aik.. makan lagi.." aku sekadar menegur.. :)
"tak delaa.. sikit je ni.. tak pe.. tak gemuk.."


ape aku jawab..? aku sekadar tersenyum, knp? krna aku kurang mengerti, apkah erti diet dalam kehidupan sorg pompuan.?. waaa... soklan tak bley blah.. pd hal, aku jugak pompuan.. haha.. sengaL.. tp aku bukan spesis pompuan yg diet.. hmm.. bley aku kata kan, yg kamus kehidupan ku, tak de perkataan diet buat masa ni.. tak tahu laa, klu esok2, lusa2, dan kedian hari, perktaan 2 ade plak.. kot2 la, aku kemas kini len ke.. sape tahu kan??? tp wat masa ni, aku hnya m'gunakn kamus kehidupan yg sedia ade.. hehe

penat wey diet.. ingt senang ke nak tahan makan?.. nak makan itu tak ley, nak makan ini tak ley, tak nak laa aku.. sume tak ley..

tp kan... ade jugak pompuan jenis ni, benda yg dia suka, walaupun dia tahu itu adalah m'gemukkan.. tapi tetap dia kata tak pe.. pelik jugak aku bila pk2 mcm mana tu? aduhai.. tak faham sungguh aku ngn pompuan, wanita, gurl, + seangkatan ni.. hahaha..

tapi kn.. sebenrnya tak salah nk diet.. dlam erti kata lain... knp lain..? sbb yg sebut ny, adalah mak aku.. hehe.. "jaga badan" hehe.. tak nak sebut diet tu.. waaa.. mak sungguh canggih.. hehe.. tak slah kan, klu kita nak jg badan? lg pun badan kita kan pinjaman dr Allah.. so kena laa sll jg.. hehe.. so tak slah.. tapi diet or jaga badan tu biar laa bertempat, org kata.. jgn main tibai je ape yg ade.. sebat, tibai, mencekik, melantak.. hehe.. ape2 laa.. ganazzzz aku ny bahasa tu....

pd pompuan2 yg nak "jaga badan" tu, realisasi kan laa ape yg anda kata kan.. jgn mentang2 anda suka itu.. tak pe makan.. sikit je.. tak pe makan ni, sihat.. itu tak pe, ini tak pe, nnt bert pun tak pe.., hehehe.. mcm2 hal.. haha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

Monkey D Luffy said...

susah ek jadik pompuan

piNky LuCiA said...

haha.. klu jd pompuan yg ssh.. ssh laa jadik ny.. jd laa pompuan mcm aku.. yg sume perkara jd senang.. wakaka

deennasour said...

nak diet kena bersenam o pg gym.
bukan stop makan.
kan kan kan.

piNky LuCiA said...

aaa... bersenam.. smbil2 pose.. pada hal.. diet asli yg ALLAH jd kan da ade.. tak nk guna.. kan.. kan.. kan.. hehe