RSS

Allah itu ada bersama orang yang sabar

tak sedap badan. pastu seram sejuk. terasa ingin demam lagaknya. kepala pun makin sakit ni. berdenyut2. dah lama aku tak demam. biasanya aku akan demam bila sesuatu yang membuat kan aku runsing terjadi.. adakah aku sangat runsing dan berdukacita sekarang???

asma kata, wajah aku hilang seri. kenapa? tak de apa lah yang berlaku. may be aku terlalu penat sebab aku puasa. macam la orang lain ak puasa, detik hati ku. hujan tak turun pun. panas adalah. biasanya, kalau bermandikan hujan, aku jugak akan demam.

tapi kali ni, hujan tak de. may be ada sesuatu yang membuatkan aku resah. apa itu? entah. aku rasa hidup ku makin rumit. apa yang merumitkan aku? aku pun tak tahu. ya Allah.. macam blur je otak aku ni..

kata orang, time2 gini kena ikut nasihat mak. aku kasik tahu masalah kat mak pun jarang. ini kan pula mintak nasihat mak. malu aku pada mak ingin menyusahkannya. sudah lah kecik2 dulu sudah banyak memeningkan otaknya. besar2 begini mahu lagi aku memeningkan kepala nya. tidak mahu aku.

tapi siapa lagi yang aku ade selain mak? kawan2? nak diceritakan pada kawan2.. itu lagi terlebih tidak. lastnya, aku selesaikan sendiri. dan penyelesaian aku dengan berdiam diri. biar masa yang menentukan masalah ini. ku serah hanya pada Allah ya Rabbul 'Izzati.. :) sabar lah wahai diri ku ini.. tegar lah menunggu waktu yang sesuai.. may be ia memakan masa yang agak lama. kerana itu aku perlu sabarkan diri...

Allah itu ada bersama orang yang sabar.. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

kirana said...

Sabor je la yer! Moga2 sihat selalu.

purple_butterfly said...

pinky.... purple pun sdey gak...huhuhu...

hana devushka said...

yeke x ngadu ngan mak?..biaseny skit sket,tepon mak..klu skit gigi kat umah..nangis2..huhu~
=p

piNky LuCiA said...

itu sakit laa.. kalau ade masalah.. mana ley ngadu kat mak.. wat malu je.. haha..

sakit kena gtahu.. kakak kang.. hahaha.. manje..

eyena said...

ahaii sabar ye.. mamam ubat tau..

piNky LuCiA said...

dah mamam da.. hehe.. nnt ok laa tu.. thnks.. ;p