RSS

aku lega..

masalah yang datang tu kadang2 hanya mahu menguatkan keteguhan dan ketabahan hati kita. aku kekadang tidak dapat menanggung segala yang datang itu. kekadang aku biarkan masa menentukan nya. tapi membiarkan masa berlalu adalah 1 perkara yang sangat pahit. kerana aku hanya membiarkan masa yang menyelesaikannya.

kekadang masa dapat menyelesaikan segala masalah yang datang. kekadang masa tidak langsung membantu. tapi masa adalah penolong utama setiap masalah yang hadir. bagi aku, berilah masa untuk diri sendiri, untuk dia berfikir yang mana jalan yang terbaik yang harus diambil.

kekadang 1 masalah memerlukan masa yang panjang untuk menyelesaikannya. kekadang sebaliknya. bergantung kepada rumitnya masalah dan si penyelesai masalah tu laa.. tapi kata orang, masalah lah yang mendewasakan kita.

aku akui.. masalah yang datang banyak mengajar aku mengenal erti kehidupan. dan menjadikan aku seorang yang matang. walaupun ade member kata aku ni macam budak2.. aku tak kesah. janji aku tahu dan aku tanggung apa yang aku buat..

sesiapa yang tak setuju dengan ku, aku sunatkan bangkang. dan aku sesekali tidak akan memarahi siapa yang membangkang. sebab semua pendapat adalah betul. ambil lah apa yang kamu rasa betul dari ku. kalau kamu rasa salah, tinggalkanlah. hehe..

selesai 1 masalah. lega hatiku.. kini aku boleh tersenyum dalam keadaan demam, lemah dan gemalai ini.. hihi ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

purple_butterfly said...

allah makbulkan doa hambanya...lihat la betapa pemurah dan penyayang allah xtinggalkan kite terkapai2 sorg diri kan..hehe skrg dah ok...yahoooooo eh eh syukurrrrr....

piNky LuCiA said...

alhamdullillah.. macam nak naik giler sy 2 hari ni.. tapi Allah tak bg ujian nya lama.. hehehe