RSS

kenapa?

kenapa manusia suka kutuk sesama sendiri. kenapa suka mengumpat sesama sendiri. kenapa suka mengata sesama sendiri.?

aku pelik. dan bertambah pelik kalau yang dikutuk itu adalah kawan baik sendiri. aku tak tunding jari kepada orang lain. kekadang aku pun kutuk jugak kawan baik aku. haha. tapi kalau kutuk berdepan lain laa.. ni main cakap-cakap belakang. tak syok betul macam tu.

kalau tak puas hati, semuka laa.. jangan main hentam belakang kawan bro.. tak cool laa..

pernah ditanya pada ku, "kalau kawan baik aku main umpat maki belakang, macam mana?" aku jawab, "susah apa, tanya jelaa dia. apa kes, tak puas hati cakap laa... main-main kutuk belakang tak cool laa.."

pernah ke aku buat? pernah laa.. pegi semuka ngan orang tu. tapi masa tu, aku tak tahan sangat laa tu. kalau boleh tahan, aku tahan dan sabar je dulu.. kalau sabar dah habis had, face to face dan tanya apa yang tak puas hati. kalau dia jawab tak de apa-apa.. itu yang buat aku bengang tu.. sebab dengar dari orang yang jaja merata kata itu ini. tapi pegi tanya sendiri, tahap gaban takut nak mengaku kat aku. apa lagi warning habis-habisan.. nak main halus-halus, tak main. main kasar terus.

hahaha..

entry ini ditulis untuk melepaskan geram kepada kawan yang selalu bercakap macam "parya" (ayat yang selalu Nad guna).. pinjam sat naa.. hihihi..

dan aku berpesan, kepada semua orang, hati-hati dengan aku. walaupun aku ustazah, tapi aku tetap manusia biasa yang mempunyai 1001 rasa.. dan jangan usik kehidupan aku, kerana sekali kamu usik 1000x aku akan bongkar pasal kamu..

wah.. samseng ustazah ni!!! ;D

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

aku dan hidupku.. said...

hahahaha
da jd lumrah manusia kot...
umpat sesame sndiri...

FarHa said...

samseng jalanannzzz!! tak takut pon gagagaggag

piNky LuCiA said...

aku dan hidup ku..

hehe. lumrah tu laa kena ubah. sebab fitrah kejadian manusia semua baik2.. hehe

piNky LuCiA said...

farha,

hahaha.. memang samseng pun.. nak kena cium ke? takut tak.. takut tak.. kikiki