RSS

semakin hari semakin obses.

Assalamualaikum.


Hye... Hai... Hi... pada semua.
tamatkan hari dengan senyuman. sebab senyum itu akan menjadikan kamu lebih awet muda. ketawa.
betul ke?
kalau tak percaya, cuba amalkan. senyum. haa, kan nampak lebih muda 10 tahun gitu,..

semalam. semalam. semalam.
ada membincangkan sesuatu dengan bonda. perbincangan agak mengejutkan aku. dan membuatkan hati aku tertanya-tanya. 'eh, bonda ni demam ke?' tapi ayahnda juga begitu. pelik. dan bertambah pelik sehingga ke hari ini. dan aku masih berfikir-fikir, adakah ini waktunya? dan berkata pada diri, waktunya telah tiba. aku pasti.

mungkin doa aku sudah terkabul. Alhamdulillah. Allah mendengar doa-doa hambaNya. senyum.

apa perkara yang dibincangkan tu.
entah. aku tidak tahu bagaimana hendak memulakannya. mungkin menyimpannya di dalam hati adalah lebih baik daripada bercerita. kerana bila bercerita, kemungkinan cerita akan di tokok tambah adalah lebih besar berbanding dengan menyimpannya.
ketawa.
alasan semata-mata.

jika sampai saat nya pasti aku akan mewarwarkannya. masa itu akan tiba suatu hari nanti. percayalah.

penat.
terasa penat yang melampau.
kerja siang dan malam yang tidak berhenti-henti. apakah perkara yang aku kejarkan? entah. aku pun tak pasti. tapi yang aku tahu sekarang, hidup seharian perlu di isi dengan sesuatu yang berbaloi hasilnya. bukan dengan tidur yang berpanjangan.

menjadi seorang pelajar yang berkejaya adalah perkara yang sukar untuk dilakukan. tetapi aku memilih untuk melakukannya. penat sedikit adalah biasa. ia setimpal dengan apa yang aku lakukan. banyak kerja yang aku lakukan, banyak penat yang aku terima. aku cuma mencari rezeki sesuap nasi supaya hasilnya semua yang halal.

tapi aku kira sekarang, semakin hari, semakin aku obses dengan kerja ku. mungkin aku tidak mahu memikirkan perkara yang bukan-bukan jika masa ku tidak di isi dengan baik. otak ku ni, aku kira tak berapa betul sangat jika masa yang ada aku isi dengan termenung. data-datanya akan cepat terpusing.
ketawa.
ada ke otak macam aku? ada. aku lah. senyum.

senyum lagi. sebab mahu kelihatan muda belia.

sekarang adalah waktu untuk aku rehat. mata sudah semakin sempit dan mahu memejamkannya. tapi jika tidak bertemu dengan blog kesayangan satu hari, pasti tidur yang lena terganggu. rindu ku pada blog adalah luar biasa.
ish3. menggeleng-gelengkan kepala. kemudian senyum.





nota tangan :
"blog adalah tempat meluahkan segala yang terbuku. mana mungkin aku tidak merinduinya. pahit manis aku, semua aku lalui dengan nya. mungkin kerana itu, hubungan aku bertambah erat dengan nya. ketawa. ia seperti diari perjalanan hidup aku."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

DDrfauziah said...

Salam singgah ukhwah dari Kak G.

Selamat Tahun Baru 2011 & Tahun Hijrah 1432.

Sambil itu Kak G cuba menepati Misi di Maya:
- Ikhlas bersilaturrahim sesama insan bloggers.
Tengah jenjalan arini, tu la singgah nie.

Era belajar adalah terindah .. apapun sifat & kita lakukan - semuanya itu pengalaman berharga.

piNky LuCiA said...

salam ukhuwah kembali buat kak G.

=)