RSS

mengharapkan satu keajaiban dari Allah.

Selamat petang.

Happy holiday untuk semua.

Memandangkan hari ini adalah hari Ahad, kesibukan di ibu kota adalah tahap maxima. Semua orang nak keluar shoping, jalan-jalan, bersenam, bawak family round Kuala Lumpur, dan macam-macam lagi lah.

Aku?
Kat depan Didi. Ketawa. Dari pagi tadi sampai sekarang. Entah apa yang aku buat pun aku tak tahu. Boring? Tak sempat. Kerana di samping menghadap anak, Didi. Aku juga sedang sibuk mengangkat panggilan-panggilan yang tidak dikenali. Dan panggilan itu bukan dari pemuda-pemuda yang mahu mengorat atau pun berkenalan. bahkan adalah atas hal urusan bisnes.

Aku harap, Allah memberkati setiap urusan yang aku lakukan ini. Senyum.

Weekends.
Semenjak dua menjak ni, weekends aku, semua di habiskan untuk bekerja. bekerja dan bekerja dan bekerja. Sehingga kekadang aku sangat penat. Tapi aku tidak dapat berbuat apa-apa. Selain mencari nafkah sendiri.

Weekdays?
Itu sudah semestinya aku akan menghabiskan masa untuk ke kelas. (Padahal kelas satu sahaja dalam sehari.) Penat bila memikirkan kelas yang patut dihadiri sebanyak satu kelas dalam sehari. Hati mengeluh. Tapi biasalah. Ini baru tahun 4 atau tahun akhir namanya. ketawa sendiri.

Saat ini.
Ada sesuatu yang harus aku fikirkan. Sesuatu yang menyesakkan otak dan minda aku. Sesuatu yang tidak terluah di mulut kehadirannya dan sehingga kini ia hanya berlegar di minda.

Adakah aku sekarang sudah tidak pandai ingin berkata-kata?
Mungkin ya. Mungkin tak. Tapi kekadang menyimpan di dalam hati adalah lebih baik dari mengeluarkannya. ketawa.

Pagi-pagi lagi, Cik Siti sudah mengusik.
Tapi usikannya tidak mengena. Senyum sendirian. Mungkin kerana aku yang sedang serabut otak memikirkan banyak perkara yang harus diuruskan dan cepat-cepat diselesaikan. Menyebabkan usikannya di pagi hari ni, hampa. Aku senyum dalam kelat.

Buat masa sekarang, masih memikirkan jalan yang terbaik untuk diri sendiri.
Aku mengharapkan satu keajaiban akan muncul. Dan mudah-mudahan Allah memberikan rezeki kepada ku dengan rezeki yang luas seluas-luasnya.
Senyum dengan penuh pengharapan.






nota hati :
"adakah keajaiban itu akan muncul? ada ke keajaiban untuk orang yang jahat seperti aku? ketawa. confuse."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

FarHa said...

Cik siti???? Si tikus ke? wakaka

piNky LuCiA said...

weyh... my adik laa.. cakap baik2 sikit. i pok pale u karang..... hahaha.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

mengharap dalam doa, insyallah iberi keajaiban luarbiasa:) ameen.

piNky LuCiA said...

insyAllah... amin. tQ.. =)

Encik NoRT said...

amin...moga dpermudahkan urusan...

piNky LuCiA said...

amin.... terima kasih. =)

hans said...

terketawa baca komen pertama

insyaallah moga segalanya dipermudahkan

Korang Ada Petua Hilangkan Masalah Bibir Pucat?Kongsikan!

piNky LuCiA said...

haha. mahu gigit si pengomen tegar itu. hahaha.