RSS

rahsia hari lahir. boleh percaya ke?

Assalamualaikum.

salam manis dari aku yang memang sentiasa manis tersenyum.

pesan en. Najib selaku bos.
di suruh memperbaharui SSM yang akan tamat tempoh sebulan lagi dari sekarang. katanya takut-takut jika ada masalah dikemudian hari. terima kasih kerana bimbangkan aku dan juga anak buah yang lain. senyum simpul. bagus ada bos yang prihatin ni. ketawa kecil.
tapi 30 ringgit jugak melayang tu kerana SSM. ketawa sambil mengangkat kening.

sekarang, sedang membaca rahsia tarikh lahir.
sangat pelik bin ajaib binti hairan bin confuse. betul ke ni rahsia tarikh lahir aku? adeh.

jom kita tengok, sesuai tak ngan perangai aku. ketawa. sensitif? hmmm, aku sensitif ke? macam tak je. ketawa.

"Orangnya sensitif dan mudah tersinggung. = sensitif? hmmm, aku sensitif ke? macam tak je. ketawa.

Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. = yes. sekarang aku lebih selesa menyendiri dari bercerita. senyum.

Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut dan ramah. = ramah, mungkin ye. lembut? macam kasar je aku ni. sekali lagi ketawa. (terhibur plak hati aku ni.)

Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati oleh orang yang benar-benar dicintainya. = tak. aku tak kesah. buktinya, aku telah menemui ramai lelaki yang menolak cinta aku walaupun pada awalnya mereka yang kenyit-kenyit mata memulakan dulu. terasa mahu ketawa besar-besar.

Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak.
= bersikap sabar dan tidak terburu-buru. ntahla. aku pun tak tahu nak komen. orang boleh lihatnya bila kenali aku dengan jelas lagi.

Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba. Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya" = ketawa. aku tidak akan mengalah sebelum mencuba. pantang. bila apa yang aku mahukan, aku pasti berusaha untuk mendapatkannya. dapat atau tak dapat, itu soal no 2. yang penting, usaha dulu. baru tahu dapat atau tak. ketawa.

kesimpulannya.
penat je aku tekan-tekan tarikh lahir aku. baca. dan sedang berfikir secara confuse. kebarangkalian sama dengan diri sendiri (buat masa sekarang) adalah sangat rendah, sehingga mencecah 10%. ketawa.

mungkin ada benarnya.
tapi belum sampai masa yang sesuai lagi aku untuk menjadi seperti itu. sengeh. nanti aku fikirkan balik bila aku nak ade ciri-ciri kelembutan seperti yang dinyatakan. ketawa.

terhibur seketika dengan benda pelik ni. ketawa.
rahsia hari lahir atau tarikh lahir, sebenarnya boleh percaya ke? ketawa. ntah lah. masih belum dapat jawapannya.





nota hati :
"aku masih memikirkan lagi tentang rahsia hari lahir ini. boleh ke kita percaya? takut jatuh syirik plak. muka confuse dan kepeningan."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

aien said...

hehe aien x caye ah pasal rahsia hari lahir, mcm org putih slalu tgok zodiak tuh hehe, kalo tersame hanyalah kebetulan jek hehe

aien said...

xperiment kentang dlm pembikinan hehe

http://aien-hidupindah.blogspot.com/2011/01/experiment-kentang.html

piNky LuCiA said...

hahaa. kalau just suka2 tengok, boleh laa kan? kekekeke.