RSS

usah rumitkannya..

kata abg najib.. (bos baru aku).. benda yang kecik jangan dibesar-besarkan.. bila kita fikir masalah kita yang kecik yang membelenggu diri itu adalah masalah besar.. ia akan membesar macam yang kita fikirkan. anggap semua masalah itu adalah masalah yang kecik, dan kita akan dapat selesaikan nya walaupun cepat atau lambat.

hmm.. masalah aku? tak de lah besar. tapi ia macam menjerut leher ini supaya aku tidak dapat bernafas. supaya aku memerlukan oksigen yang lebih. aku kekadang tidak tahu apa yang menghantui diri ini. kekadang ku rasa aku kuat untuk menjalani semua ini. kekadang terasa sangat lemah, longlai tanpa sebarang kudrat, seperti kehilangan banyak tenaga, seperti kehabisan semua kuasa dalaman.

pernah juga aku ingin lari jauh, jauh-jauh, jauh-jauh-jauh, supaya tidak ada sesiapa mengenali diri ini. tapi saat itu, aku terfikir, untuk apa aku melarikan diri dari kenyataan. dari semua masalah yang membelenggu diri. padahal kenyataan itu adalah masalah yang patut kita selesaikan sendiri. tanpa melarikan diri daripadanya. dan seperti apa yang aku pegang.. masalah yang ada bukan untuk kita lari darinya tapi untuk kita selesaikannya.. ;)

semakin aku lari, semakin aku rasa masalah itu makin dekat, makin menyelubungi, makin hampir, makin tersenyum ke arah ku. kini, aku tegar. aku mengambil langkah. ingin ku atur langkah satu per satu. supaya pelan-pelan aku dapat menyelesaikanya. supaya otak aku tidak lagi bersawang dengan masalah lama.

hidup ini indah dengan ada nya masalah. hidup ini lebih indah jika masalah yang timbul dapat aku selesaikan dengan baik dan teratur. dan ia makin indah jika semua masalah yang timbul memandang dan tersenyum ke arah ku, dan berterima kasih kerana menyelesaikannya dengan baik..

bak kata iklan digi.. pasti segalanya mudah saja.. ;p

oh Tuhan, kuatkan hati ku.. =)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 comments:

joegrimjow said...

apsal xde?

joegrimjow said...

urmm
idup ni lebih indah jika ada beban
bygkan hidup xde beban
xde feel

cume
bebanan yg ditanggung kena ada cara untuk dihadapi

piNky LuCiA said...

apa yang tak de joe?

yup.. kdg2 hidup ini indah jika ada masalah.. tapi hidup ni makin tak indah jika kamu lari dari masalah..

tul tak? ;)

hisham said...

salam...u pegang kate2 Dr,Tuah blh...hang tuah jgn...hehe...tk cre

i'msosupernotcool said...

tapi susah jugak kalau kita amek mudah sume perkara or sume problem..
from small it'll grow bigger..
n it'll hurt better..

but dat wat life interesting..
problems..
huhu

piNky LuCiA said...

bro syam..
dr tuah i kenal.. i ikut.. hang tuah u kenal.. so i tak ikut laa.. ;p

piNky LuCiA said...

imsosupernotcool
aa kan.. tapi kekadang positif thinking diperlukan untuk jayakan semua yg timbul dalam hidup ni..

tul tak?

noorafzan.blogspot.com said...

kadang2 kite x sedar benda jadi rumit sebab tindakan kite sendiri..
gosh~

awak, tolong vote saya boleh tak kat sini..
tq.=)
http://intanurulfateha.blogspot.com/

piNky LuCiA said...

aaa.. kekadang sikap kita yg wat kan keadaan bertambah rumit.. setuju..

ok aku vote kan.. mg menang.. hehe

Anonymous said...

masalahnya aku suka cr masalah
haha

piNky LuCiA said...

ko memang suka cari masalah.. aku pun jadi heran.. hahaha

hisham said...

salam ..nape x bubuh link kt komen i tu...hehe..i link u k...tk cre

piNky LuCiA said...

dah letak dah link nya.. hehehe.. td lupa.. dah tua kan.. =p

noorafzan.blogspot.com said...

awak, kalau nak vote pergi kat website http://intanurulfateha.blogspot.com/

kat sidebar kanan belah2 atas ada satu poll dibuat..
cuba check nama noor afzan..
tick kat box kecik sebelahnya itu untuk vote..
dah vote bgtau ye..
tq =)

piNky LuCiA said...

kita dah vote dah untuk awk.. hehehe.. mg awk menag laa ye.. kita doakan.. =)