RSS

bangun3..

percaya atau tak sekarang dah akhir tahun. dan umur ku makin meningkat. tapi ilmu kat dunia ni aku rasa makin banyak yang aku tak tahu. makin lama, makin banyak yang aku nak tahu. tapi semua tu tak semestinya terjawab sekali gus. ade kalanya jawapan yang aku inginkan belum tentu aku dapat hari ni. mungkin ia memerlukan masa yang panjang untuk aku fahami dan dapat jawapan yang aku mahukan.

tanggungjawab plak makin lama, makin berat. itu sudah tentu. tak nama nya hidup kalau tak de tanggungjawab yang hendak diselesaikan. so kenalah aku jadi orang yang bertanggungjawab. tul tak?

hmm, aku rasa, aku tak pernah tak de kerja. asyik busy memanjang. dan tetiap masa ade kerja. hm, tapi aku rasa, makin banyak kerja yang aku buat, makin banyak plak kerja yang menunggu. adehlaa..

tapi kalau kerja banyak pun, aku sempat lagi main-main. tak pernah nak serius dalam bekerja. tapi janji aku happy, suka, gembira, dan ceria. kan hidup ni senang, simple. rugi kita menyusahkan dengan perkara yang menyesakkan nafas kita. hehe. so setiap kerja yang di tugaskan or diberikan kena buat dengan penuh semangat. hehe.

hidup aku, mesti bersemangat!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

10 comments:

Hisham said...

salam..ooo..keje main2 ek..pttla byk com. bankrup sbb u..hehehe

lanz_evo7 said...

manusia biasa la..mane ble lari
dr tanggungjwb kn.kte pun xble selalu serius kena main2 jgk..coz dr kecik kte diajar bermain dlu kn,bru belajar.. ;-)

i'msosupernotcool said...

smell like teen spirit..
chill...

piNky LuCiA said...

sham..
mestilaa.. bermain itu penting.. kan lan kan? hahahaha

piNky LuCiA said...

lan..
yup.. aku setuju.. mula2 main.. pastu main.. pastu main.. pastu main-main.. pas main-main.. main-main-main lagi.. hahahaha

piNky LuCiA said...

imnotsupernotcool..
hehehe.. ;D

lanz_evo7 said...

aslm..
main main xpe.
jgn di permainkn..
huhu

cikguazrul said...

emmmm, tggungjawab trletak dibahu anda.. ibarat kita memegang stereng kreta, kemana ara yg kita tuju.. hehe

piNky LuCiA said...

lan..
dipermainkan? hehehe.. insyAllah tak kot.. huhu

piNky LuCiA said...

cikgu azrul..
hehe.. tanggungjawab kena tggung sendiri.. itu baru nama bertanggungjawab kan..

eh main kete2 plak dia..mentang2 dah ade kete baru.. hehe