RSS

kayu10

bab2 kayu 3 4 5 6 7 8 9 ni.. aku memang tidak menafikannya. memang ada. lelaki atau perempuan? sama saja. lelaki ke.. perempuan ke.. semua sama saja.. aku tak nak menafikan bahawa perempuan jugak main kayu2 ni...

tapi, soal hati kita yang tentukannya. memang hati senang berbolak balik. hatta hati aku sendiri. selalu je berbolak balik. kejap aku rasa, aku suka. kejap aku rasa aku rasa tak nak. kejap aku rasa aku nak. itu lah hati manusia.

tapi benda macam ni lumrah. cuma kita je jangan ikutkan hati. pilih yang mana baik dan yang mana buruk dulu. so di sinilah gunanya kelebihan akal manusia.

hm.. apa yang aku nak katakan ialah..... perempuan ke lelaki ke, peratus untuk main kayu 3 adalah tinggi. ni pendapat aku je. sebab sepanjang pemerhatian aku yang hidup 250 tahun ni, inilah yang dapat aku simpulkan. kenapa nak main kayu 3 kalau kita rasa pasangan kita dah ok, best, syok, spoting...hehe..

mak aku selalu je pesan, kalau nak, bagitahu je nak. kalau tak nak bagitahu tak nak. senang. sebab soal hati susah nak jangka. sebab, kalau orang tak nak kita tak boleh paksa. so ape kes pulak sampai ade yang terjebak dalam 3 4 5 org ni..

tapi kan.. cinta 3 4 segi ni sebenarnya pelik. rasa hati itu datang. bila kita sayang dia. bila kita rindu dia. bila kita selalu ingatkan dia. tapi yang di sini kita nak buang ke mana. nak cakap sayang pada yang di sini. yang di sana pun sayang jugak, tak nak lepaskan. sebab tu lah adanya 3 4 segi.

tapi bila hati dah tekad, nekad, tak de apa yang boleh halang. so untuk elakkan nya fikirlah mana yang baik, nilailah mana yang buruk. nilai dan fikir dengan akal yang waras dan kata orang dengan mata hati..

kata drTUAH, "cinta agung, berjalan dengan penuh berliku." bukan dengan liku 3 penjuru. (aku yang menambah ayat belakang.. hehe)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

eyena said...

emm bila da ada someting laa yg bt seseorg tumpu perhatian pd org lain.. kalu da ok je hubungan tu, tak mungkin nk main2 kayu dah kan..

kekadg org lain nmpk pasangan tu ok.. tp hakikatnye tak.. esok org nmpk salah sorg mcm curang hakikatnye dia ada msalah dgn kekasih lamanye..

mcm tu laa kot nk kata camne eh.. kira yg empunya diri tau la kan masalah dia.. tak reti nk kata laa, lebih kurg gitu laa.. ngee..

haha apepon dgn hdir org ke 3 kdg2 mkin mendalamkn cinta kt yg yg lama..

chewah.. mcm da pgalamn je eh..heheee xde laa sekdar berkongsi laa kan seadanye..ewah2

piNky LuCiA said...

ya betul.. kadang2 pandangan org lain.. pandangan kita lain.. abaikan je.. hehe