RSS

angin monsun barat daya..

kesusahan yang di lalui setiap orang berbeza. ujian juga berbeza. begitu juga nikmat. sangat berbeza. cuma kita semua tahu, semua kesusahan, ujian, masalah, nikmat, kesenangan itu adalah pemberian kepada hambanya yang ingin di uji nya. dan pasti disebaliknya ade 1001 hikmah yang tersirat.

tapi kekadang kita cepat melatah. kita cepat naik angin. kita cepat buntu. semua yang allah tetapkan pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebaliknya.

kekadang aku juga tidak menafikan, bahawa aku juga sedikit emosional dalam menangani setiap situasi yang berlaku dalam hidup aku. aku memang seorang perempuan yang garang. tapi garang itu hanya berlaku selepas ku warning apa yang aku tak suka. jika berlaku juga, pasti angin ku akan naik secara mendadak. bukan hanya setakat ribut petir, bahkan ku rasa kan ada puting beliung yang akan melanda. tapi aku akan cuba meredakannya.

tapi kebanyakkan nya, ia hanya ribut sahaja. reda dalam masa tak sampai 10 minit. kerana angin monsun itu dapat di kawal dengan remote control yang masih berada di otak ku ini.

bagaimana kah ingin melegakan perasaan marah? aku pun tidak tahu. tapi seolah2 semakin ku cuba untuk tidak marah, semakin api itu datang berlegar2 ke arah ku.

jika kamu punyai cara, kongsi laa dengan ku. kerana aku adalah orang tua yang masih belajar.. ;)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

FarHa said...

ai ura cyg...nape nih?? ada something yg tak kena ke?? soryy lama tak conct sbb bz skit..lagipon duk umah tak de tenet...harapkan sekolah jek...tp tu lahh bukan selalu on9 pon...padan duk ke hulur ke hilir...

emm sebut pasal marah..minggu lepas ha mengamuk kat umah sampaikan 2org housemate ha dah tak berani nak mintk tolonh apa2 ngan ha sbb...enth laa...hati ha sakit yg amat sampai ha nangis...

jadi kalo ura terlalu marah ura nangis la..insya-allahh ura lega n istghfar byk2 ye..setiap ujian tu ada hikmahnye...

piNky LuCiA said...

ngis tu hobby.. tak yah suh ngis.. ura ngis gak...

hobby kang.. hehe