RSS

ape2 aje laa..

mak mertua. senang ke nak ambik hati dia. aduhai. tetibe je aku terfikir pasal ni.

aku ni bukan lah dari kategori perempuan yang pandai serba serbi serbu..hehe.. tapi aku ada lah pandai sikit2. kalau aku cakap aku tak pandai ape2 tipu laa tu.

kata orang, ambik hati suami dengan masakan. haha. kalau lah aku pandai masak. kalau aku tak pandai masak. suami ambik hati aku. haha. tapi kan memasak ni boleh belajar. setakat ni, aku baru je belajar memasak 5 jenis lauk. huhu. macam mana aku nak jadi isteri yang baik kalau asyik tak pandai ni.

kuantiti pandai memasak banyak lauk untuk di makan itu tak penting bagi aku. yang penting kualitinya. kalau pandai masak 40 jenis lauk pun, kalau tak sedap.. kalau paprick dah jadi tomyam, nasi dah jadi air, sambal dah jadi asam pedas, macam mana nak sedap tu.. huhu.

so memasak juga memerlukan pembelajaran dan skill tersendiri. hehe. aku bukan golongan yang pandai masak, macam perempuan2 lain, tapi yang istimewanya mak aku kata, kalau aku masak, sedap. haha. cuma aku je malas nak masak. dasar perempuan pemalas!! haha

kalau nak ambik hati mak mertua dengan masakan, aku rasa, aku memang tak lulus. nasiblaa kalau dapat mak mertua yang tak suka "SUDI".. kalau yang suka sudi menyudi ni.. mati aku..

so aku decide, nak ambik hati mak mertua dengan jahitan. haha. aku kan pandai menjahit. kalau jahit baju raya untuk mak mertua, agak2 mak mertua aku suka tak? dah mula nak berangan tak habis2.

tapi kesian jugak kat suami aku nanti. asyik jahit baju mak dia je. baju suami tak terjahit2. aku bukan tak nak jahit baju lelaki. tapi aku kan belum belajar ni. hm, ni kena belajar cepat2 ni sebelum masa nya muncul.. haha..

memasak pulak? hm, sempat kot aku belajar masak sebelum masanya tibe, adussss, asyik berangan aje.. apa2 aje laa.. hehehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

15 comments:

eyena said...

alahaii.. ni yg nak belajar jugak ni..ngeee

deennasour KEMBALI said...

eff, tetiba aku terfikir lak, camne la awek aku nanti nak ambik hati aku ek.
akaka.

lea said...

plan nak kawen ker?
hehe

laki cikgu kimia said...

kepentingan itu ramai yg tidak sedar..

piNky LuCiA said...

deen.. ko tanya laa awek ko sendiri. baru ko tahu jawapannya.. hehe

piNky LuCiA said...

kawen or tak. memang seharusnya di fikirkan cik lea.. :)

Monkey D Luffy said...

dah plan ni

hahaha

debest_thinker said...

Update eh..tak update pun..

DeQku said...

oppsss..aku tersilap tulis post lam your last entry. So aku ulang balik..

Hai..nampaknye xlama lagi aku akn mkn nasi minyaklaa..

Hehehe

debest_thinker said...

amin..doa2kanla..

piNky LuCiA said...

amin rabbal alamin.. :P

DrSam said...

masak aje ikan aye singgang, pasti mak mertua sayang..

piNky LuCiA said...

haha.. tambah plak ngn smbal belacan yang kaw2.. mesti best.. hehe..

nasihat yag baik.. :P

dude said...

rerajinlah masak macam aku..hoho

piNky LuCiA said...

ko rajin masak ke? ko masak ape je?