RSS

duit..

Tidak berduit, tiada duit, tak cukup duit, pokai, terhabis duit, semua nya hanya berunsurkan duit. tiada duit adalah 1 masalah besar bagi sesetengah orang. bukan sesetengah bahkan kebanyakan orang.

kenapa? kerana duit adalah salah 1 unsur untuk kita teruskan hidup kat dalam dunia ni. lagi2 dengan dunia sekarang. makin laa banyak duit yang diperlukan.

aku selalu dengar sesetengah wanita berpendapat, "aku nak kahwin lelaki yang kaya, handsome, dan boleh bagi aku kesenangan. nanti senang, tak yah aku susah2 cari kerja dan kerja makan gaji lagi. susah kalau tak de duit."

adakah semua wanita zaman sekarang macam ni? nak cari duit senang. kalau seorang wanita ada suami, memang wanita tu kena mintak duit suami eh? memang suami wajib kasik nafkah. tapi kalau suami tak de duit macam mana? dia mintak cerai ke? atau tinggalkan suami nya terkapai2. tapi suami jugak kena faham, nafkah wajib. walaupun isteri tak mintak.

kekadang isteri bukan tak nak mintak, dia faham situasi suami nya. sebab tu dia tak mahu mintak apa2 dari suami. itu bagi isteri mithali laa.. kalau tak mithali lak.. habis laa suami..

ade sesetengah manusia jugak, mintak duit dengan parents. tak de duit, mak nak duit. tak de duit, papa nak duit.. hm.. bagi aku, memang lah tanggungjawab parents untuk menyara kehidupan anak2. tapi anak2 pun agak2 laa.. cuba berdikari cari duit sendiri. hehehe

apa yang aku nak cakap sebenarnya, sebagai perempuan, jangan lah jadi kaki kikis.. pisau cukur.. atau ape2 yang sama waktu dengannya.. ;p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

FarHa said...

mintak duit ngan parents?? huhu terasa ha...ha bukan nak mintak tp kalo ha tak mintk ha nak mkn pe?? waaaa kecik ati ngan ayat ura...

bukan ha tak nak berdikari tp parents tak bg kerja..katanya masa aboh suh belajo..jgn wat benda lain..belajo je...nanti dah keje peggang laa duit seniri..baru tahu senang susah keje..huhu..

tp setiap org tak sama kan??

kalo kite tak berduit sekali pon kite tetap kaya ngan budi bhse n senyuman kita ura...

piNky LuCiA said...

hehe.. jgn laa terasa.. lumrah laa tu.. setiap org tak sama.. :)

senyum tu sedekah..