RSS

Menghitung Hari Sabtu.


Hari Sabtu. 14 Julai. 1 bulan 2 hari aku di sini.

Hari ni kena datang sekolah. Kata pengetua, ini di kira sekolah ganti. Untuk cuti akhir tahun. Yeah! Harap cuti akhir tahun boleh balik awal dan menghabiskan masa bersama en. Hati tersayang dengan lebih lama. Kalau akhir tahun ni dapat tukar terus ke negeri Sembilan pun bagus. Haha.

Hari ni, adalah hari perjumpaan 3 penjuru. Atau di panggil juga Hari Muafakat. Kerja aku hari ni ialah membantu cikgu Lee di kelas 1F.

Bagus. Boleh aku ceritakan serba sedikit perangai mereka di sekolah yang sangat-sangat malas untuk belajar dan asik mahu main kepada ibu bapa. Dan harap sangat ibu bapa mereka dapat berbuat sesuatu selepas itu.

Hairan dengan budak-budak zaman sekarang.

Kenapa yer mereka sangat tidak berminat untuk belajar? Aku dulu pun tidak berminat jugak untuk belajar. Tapi tak delah seperti mereka. Aku belajar ikut mood. Kalau mahu belajar, yeah! Belajar bersungguh-sungguh. Kalau time tidak ada mood, kita enjoy! Pelajar di sini tidak. Tiap-tiap masa tak de mood. Ish3.

Alhamdulillah. Ibu bapa yang hadir hampir ke semuanya. Hanya 5 orang sahaja yang tidak dapat hadir. 3 daripada mereka berjanji mahu ke sekolah pada hari isnin nanti. Dan 2 lagi, tidak dapat dikesan. 1 permulaan yang bagus bagiku…

Ok. tidak ada apa-apa yang menarik untuk aku kongsikan.

Cuma, biasa-biasa saja tentang ibu bapa memang prihatin tentang anak mereka. Harap di tingkatan 2 nanti, sambutannya juga begini. =)

Menghitung Sabtu.
Hari ni adalah Sabtu yang ke-5 aku berada di sini. Bermaksud, aku sudah 5 minggu menabahkan diri berada di sini berseorangan. Aku terasa macam 5 tahun. Sangat berat untuk melaluinya sendirian. Sangat berharap masa cepat berlalu. Kerana hati sudah sangat tidak larat berada di sini. Cuma jasad sahaja yang masih gagah bertapak dan melangkah. Senyum kelat.

Seperti Sabtu-sabtu yang lalu.
Hari ni, aku lalui dengan tiada warna. Menghadap dinding bilik yang puteh. Syiling yang berjalur-jalur. Nasib petang tadi, housemate membawa ku makan juga. Kalau tidak, menu seperti biasalah aku iaitu biskut tiger. Terasa sangat serik bila berjumpa weekend. Hanya mampu tabahkan hati sekuat yang mungkin.

Sekarang, sedang berfikir tentang esok.

Ahad. Tidak ada program yang terisi. Mungkin aku hanya akan berlegar-legar di ruang tamu. Bermalasan di sofa. Duduk di dapur merenung keluar jendela. Dan akhir sekali masuk bilik, renung syiling lagi!

Oh! Kalau aku habiskan dengan program itu esok hari, maksudnya sudah 5 kali Ahad aku menghabiskan masa dengan giler nya…

Baik. Kita tunggu dan lihatlah apa yang aku buat esok.













Nota Pinky ;
“Sayang, kamu tidak merasa keseksaan aku untuk mengharungi hari-hari di sini tanpa kemudahan apa-apa pun. Aku cuma ada sekeping hati yang sangat tabah di sini. Jika aku kehilangan hati itu, aku mungkin akan menjadi separuh giler. Mungkin hati itu kuat kerana aku hanya ada Dia untuk bercerita. Saban malam, hanya Dia yang selalu mendengar segala cerita-cerita ku yang aku tahu, Dia sudah tahu tentangnya. Aku sangat berharap hati ini semakin melebar, Sayang...”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: