RSS

Ada sesuatu yang mengusik hati ku. Biarkanlah ia pergi.


Alhamdulillah. Habis jugak hutang ku. 

Hari last ganti puasa. Baguskan? Bukan tak nak ganti awal-awal. Tapi banyak penyebab yang menyebabkan aku tidak di benarkan oleh suami mengganti puasa. Alhamdulillah, selepas sihat dengan sepenuhnya dan di yakini oleh en. Hati yang selalu sayangkan aku tu, aku mengganti puasa dengan jayanya di Sarawak nan indah ini.

Koteaw goreng yang sedap (perasan sendiri! Hahaha.).

Asma baru je balik. Datang sejauh Matang hanya untuk merasa koteaw goreng yang aku masak? Bagus betul budak ni… Atau datang dengan makna lain hanyalah untuk mengubat kerinduan aku pada en. Hati dan ibu yang tersayang di Semenanjung. Aku tahu, Asma sangat prihatin tentang ku. Terima kasih, Asma sayang… Kalaulah keadaan mengizinkan, pasti aku akan tinggal bersama Asma untuk menghilangkan ketidakwarasan kepala aku ini.

Kerana aku rasa, Asma boleh menyelamatkan keadaan yang ada ini. Tapi, semuanya terbatas. Aku perlu faham itu!

Ketidakwarasan ini!
Tidak semakin menjadi-jadi. Tapi ia maintain sama dari mula aku datang dan sampailah sekarang. Gile kah aku…? Sumpah! Mulut bonda memang masin. Sebelum aku datang ke sini, katanya dia takut aku menangis tiap-tiap hari rindukan semenanjung. Ya. Katanya, benar. Aku betul-betul menangis setiap hari.

Hairan! Sumpah aku pelik ngan diri sendiri!

Aku sebenarnya tidak faham kenapa aku menangis. Tapi air mata ini sangat cepat mencurah-curah. Seperti air terjun rupanya… Telah puas aku berusaha untuk menyibukkan diri. Berusaha untuk memujuk diri. Tapi tidak Berjaya. Tipulah aku jika setiap hari aku membenarkan diri ku dirundung kesedihan. Aku tidak membenarkannya! Tapi diri ini yang sedih sendiri.

Tidak ada seorang pun yang akan faham dengan ku.

Kerana, aku sendiri tidak memahami diri ini. Kekadang, rasa yang ada dalam jiwa, tidak perlu dikongsi dengan orang lain melainkan hanya dengan Rabb Izzati. Kerana Dia Maha Memahami tentang aku. Kekadang rasa ini, tidak dapat aku luahkan. Lidah pula terasa kelu untuk menyebut sesuatu. Kekadang, rasa ini dibiarkan berlalu.

Ok! Oppsss.. Oppsss.. Oppsss.. Jangan berlama-lama mengingati kisah luka ini! Berhenti!

Teringat tentang komen Asma about koteaw tadi ;
“Asma tak suka makan koteaw. Tapi akak goreng koteaw perut Asma boleh terima. Sedaplaaa..”

Jawab aku ; “Koteaw saya goreng sedap ke, sebab Asma lapar?” Kami sama-sama ketawa.

Komen aku, “memang laa sedap sebab orang yang masak Asma sayang oiii.. Saya pun suka orang masak. Hehehe. Tapi semua malas masak. So saya laa kena rajen masak.” 

Rindukan, Azhar dan Nad yang selalu melayan selera makan ku. Huhu. Alangkah baiknya kalau kami posting berdekatan. Bolehlah aku request macam-macam bila nak makan. Haha. Tukang masak terhebat aku tu. Nyummy…

Sebelum Asma balik tadi, aku tapaukan koteaw untuk dia makan dirumah. Tak pun buat balik kat Ann, kalau dia tak nak makan lah.. Hehehe. Makan air tangan aku semua orang. Tak lama lagi, aku akan jadi chef hebat laa kan?. Lalalala~

Jutaan Terima kasih kepada Asma kerana datang melawat ku yang berada dalam keboringan ini.

Aku terfikir satu idea untuk menghilangkan boring. 
Aku mahu pinjam semua buku di library untuk ku baca. Siapa tahu novel atau komik yang ada di library boleh menyelamatkan mata ku. Kan? Harap ianya akan berkesan. InsyAllah. Amin ya Rabb…

Sekarang, dah sangat penat. Jom berehat. Senyum3.













Nota Pinky ;
”Kamu tidak akan tahu bagaimanakah lukisan jiwa ku sekarang. Jika kamu berada di tempat ku, pasti kau tahu, aku telah cuba sedaya upaya melakarkan segala yang indah. Tapi ternyata, keindahan itu tertinggal bersama dia di sana. Aku tidak berdaya untuk memaksanya ke mari.”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: