RSS

Pening 24 jam.


23 July 2012. Isnin. 

Seharian aku pening. Aku tidak tahu kenapa aku begini.

Tapi mata ku bengkak. Muka, hidung, mulut ku semuanya menampakkan seperti orang yang sakit dan tidak bermaya.

Masuk kelas. Mengajar dengan semangat. Tapi pelajar masih lagi perasan akan perubahan diri.
Dengan prihatin mereka bertanya, “Ustazah demam ye? Kalau demam, rehatlah. Kitorang boleh buat kerja sendiri.”

Jawab ku dengan penuh semangat walaupun dunia aku bagai mahu terbalik. “Eh, Ustazah ok jela. Pening je sikit. Jom sambung belajar. Bla-bla-bla-bla…” Aku terus mengajar.

Kalau diikutkan hati, aku mahu sahaja termenung di rumah dalam bilik sambil menangisi kepulangan en. Hati. Mahu menangis dengan sepuas-puasnya. Tapi hati ini tidak boleh di beri muka. Takut nanti makin parah yang terluka. Jadi, aku kuatkan langkah melangkah kesekolah.

Dunia seolah-olah mahu terbalik. Pening 24 jam.

Berbaring di atas tilam empuk dan terbayangkan en. Hati yang hensem itu. Mahu tidur, berehat dan mimpikan dia. Senyum simpul. Sendirian.










Nota Pinky ;
“Semakin kuat kita mengharungi dugaan yang mendatang, semakin cekal hati kita. Kerana dugaan itu membuatkan kita bertambah cekal.”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: