RSS

jangan desak aku.

mood : tidak baik.
muka masam. (menambahkan kedekutan saje.)
baru saje selesai memarahi adik-adik.
akibat didesak bertubi-tubi oleh mereka.

bila syaitan merajai jiwa.. semua perkara tak baik dipandangan mata.


desak mendesak.
aku manusia yang paling tidak suka didesak.
aku juga akan naik marah jika ada yang mendesak.
aku akan serabut otak, fikiran, hati, zahir dan batin apabila di desak.

dan bila semakin di desak, aku akan naik angin.
bila syaitan dah ada dalam diri, siapa pun tak boleh halang apa yang aku nak buat.
lalu, tidak berlengah lagi dan memarahi siapa yang mendesak.
tengok buktinya.
aku baru selesai meninggikan suara kepada adik-adik aku.

bila marah, aku jadi tidak menentu. =S


tetiba terasa sayu dan nafas terputus-putus akibat mahu marah.
aku bukan manusia yang bila dimarah orang, bila didesak orang, aku akan diam membisu sahaja.
jika kamu marah aku, aku akan melawan dan memarahi kamu balik.
puas hati aku.
ketawa evil. hohoho.

tapi bila orang yang aku marah itu, adalah orang yang aku sayang.
sebak. suara tersekat-sekat. nafas terhenti seketika.

aku dah kata, jangan desak aku.
aku tak suka di desak. nanti aku akan naik angin.
dan bila aku marah, kamu akan menangis. aku tahu itu.
bila aku dah janji, jangan tanya lagi.
bila tanya banyak-banyak kali, akibatnya aku akan memarahi kamu. kamu mahu itu berlaku?
tidak, bukan?

arggghhh. aku tak suka kamu buat aku macam ni.



kata hati : "bila marah menguasai diri. semua benda yang dibuat jadi tak kena."
kata sebelah hati : "keluarkan rasa marah mu, biar kamu puas hati. hohoho"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

Encik NoRT said...

senyummmmmmmmmmmm!

Encik NoRT said...
This comment has been removed by the author.
piNky LuCiA said...

;) hehehehe. ngah senyum laa ni. hehe

mamat80 said...

jiwa kacau la ni ek...hehehe...

piNky LuCiA said...

tak kacau dah. bahagia plak. hahahhaa