RSS

aku tak marah.

marah.

semua manusia tahu marah.
termasuk aku.
tipulah kalau aku cakap, aku tak pernah marah.
203% tipu.

bagi aku, perasaan marah adalah fitrah. adalah lumrah. kalau kamu tak pernah merasa marah, itu tandanya kamu tidak mempunyai deria yang cukup. haha. betul ke deria. aaah. lantaklah.

sms dari en Hati bertanya apakah yang aku sedang lakukan sekarang.
ku biar tidak terjawab.
sebentar kemudian.
masuk lagi satu sms. bertanya. "Yang, u marah i ke?"

masih tidak dijawab.
bisu 1000 bahasa.
kenapa perlu mendiamkan diri. kelu. bisu. jika kamu tidak marah?
soalan itu ada jawapannya pada aku. haha.
sengaja aku diamkan diri.
membatu.
sambil tersenyum melihat hp.
giler!
ketawa sendirian.

pergaduhan semalam.
aku tak marah.
serius. aku tak tipu.
aku cuma terkilan. mungkin juga kecewa. ataupun geram + sedih. mungkin.
tapi aku sedikit pun tak marah.
percayalah.
aku senyum. senyum pada kamu. senyum pada diri sendiri.


"Sayang, aku tak marah kamu. Diam ku kerana.... aku malas nak turun beli topup. tarikh baki kredit ku dah luput. yang tinggal hanya kredit. tarikhnya tiada."



kata hati : "aku sayang kamu. manakan aku sanggup marahkan kamu kerana perkara yang remeh temeh seperti itu."
kata sebelah hati : "eleyh. macam aku tak tahu, kamu nak marah dia. tapi kamu tahan je."

aku senyum.
sambil menongkat dagu.
dalam hati ada cinta.
ketawa.
bahagia.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

12 comments:

hana devushka said...

cinta=bahagia?

piNky LuCiA said...

haha. bahagia laa.. jeles laa tu. ngeh3.

hamzah ian said...

gua nak bercinta jgk..sob2..

piNky LuCiA said...

hahaha.. bercintalah. i support. chaiyok3.. hehehe

hajarus said...

jgn marah2 yer pinky.. senyum cikit.. :)

piNky LuCiA said...

tak marah pun. ngah senyum sampai ke telinga ni. haha

DeQku said...

Ngah angau la ngko ni, smpai blog pun theme org kawen. Kawen ah cept3, pastu leh kehulu kehilir berduet..hehehe~

piNky LuCiA said...

hahahaha.. tak sampai masa lagi laa weyh.. tunggu masa laa ni.. ngeh3.. mood gatal menyerlah. haha

kueh bakar said...

something r better left unsaid...

piNky LuCiA said...

setuju. hehehe.

lea said...

bile marah better diamkan diri kan kan?

piNky LuCiA said...

a,aa.. tapi kekadang kena keluarkan jugak larva kemarahn tu.. hehehe