RSS

'ustazah nakal'

menjadi seorang guru adalah pilihan aku. di sini aku banyak dilatih untuk menjadi seorang guru yang baik. adakah aku guru yang baik. mampukah aku berdepan dengan situasi pelajar2 aku 2tahun akan datang?

2 tahun lepas, aku mampu. tapi 2 tahun akan datang, adakah aku mampu menangani semua pelajar2 ku? 2 tahun lepas, Alhamdullillah, aku menanganinya dengan baik walaupun ada sedikit cacat cela nya.. tapi aku dah buat apa yang terbaik dalam diri aku.

aku mengharapkan, pelajar2 aku sebaik pelajar orang lain. tidak senakal aku di zaman aku belajar dulu. aku bayangkan, jika pelajar aku senakal aku, mati lah aku. kerana aku sangat nakal. dan kini, orang yang nakal ini adalah bakal ustazah kepada pelajar yang nakal. hahaha. terasa ingin ketawa terbahak2 tidak mahu berhenti mengenangkan title "USTAZAH" yang akan di pegang jika aku bandingkan diri ku di waktu sekolah dulu.. aduhai..

ade ke istilah ustazah nakal? haha.. kalau ade, aku istilah kan itu pada diri aku.

tapi jangan kamu salah anggap.. nakal ku adalah nakal di sekolah menengah dulu. usik kawan. ponteng kelas al-Quran. siap ada syif lagi tu. nyakat warden. curik guna public phone waktu malam. banyak lagi yang pelik2.

macam2 hal aku di waktu muda dulu... pelik2 je..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

11 comments:

joegrimjow said...

da salah paham da maksud nakal tuu

piNky LuCiA said...

waaa...kan dah ckap.. jgn salah faham.. ape daaa..hehe

fix said...

nakal ea dulu2 huhu...nma ustazah apa ea?

Nur Mariaminul Amalina said...

ahlan wasahlan.

itu je ak tau.
hehe

piNky LuCiA said...

nape nak tahu nama ustazah? hehe..

eyena said...

ngee ustazah ni kan awat nakal sgt ni.. mcm sama je kita.. tapi i tak nakal i buas sikit je.. hihihi

*jgn salah paham jugak..haha

uit pinky jom join contest kat blog i..hehehe

piNky LuCiA said...

waa... ade contest ke? nak join.. hadiah menarik tak? hehe

fix said...

alorh nk taw la gak nma ustazah ea...=p

piNky LuCiA said...

nnt awk masuk kelas ustazah.. ustazah gtahu nama.. esok kul 930 eh. hehe

fix said...

oowh..org ganu ea,hehe


cmne nk g? sy duk perak..huhu

Anonymous said...

I'd like to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I am hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has motivated me to get my own blog now ;)

My web page :: bmi calculator