RSS

sayap kiri..

menjadi seorang perempuan sebenarnya agak susah. ade yang berpendapat, senang nya kalau aku jadi seorang perempuan. tapi hakikat sebenarnya ia bukan semudah yang dibayangkan.

cuba anda bayangkan anda adalah seorang perempuan. anda mengandung. membawa perut yang besar itu ke sana ke mari selama 9 bulan dan hampir 10 bulan.. hmm.. aku sebagai perempuan pun mengatakan aku masih lagi tidak bersedia melalui saat itu.

ustaz aku pernah kata, kalau lelaki mahu merasa nikmatnya pragnant.. kendong lah anak batu seberat 3kg yang di ikat diperut selama 9 bulan. itulah nikmatnya.

hmm.. itu baru takat pragnant.. mahu menjadi seorang wanita yang status nya emak. manakah kamu mahu mencari masa yang lebih untuk menjaga anak kamu, makan minum nya, mendidik nya, memberikan nya pelajaran, pakaiannya, dan lain2. itu tak termasuk lagi dengan masalah anak.

ada seorang mak cik berkata.. lelaki tak boleh mengerjakan 2 pekerjaan dalam 1 masa. dia hanya boleh menyelia 2 pekerjaan dalam 1 masa. kalau dia membaca surat khabar pada hari cuti, dia tak kan dapat menjaga anak2 dirumah dengan baik. sebaliknya dia hanya mampu menjeling anak. betul atau tidak, jawapannya kena lah kamu tanya insan bernama lelaki. hehe..

tapi benar kataku, bukan senang ingin menjadi perempuan. kalau dia sebagai anak, dia mesti tolong mak, tolong ayah, jaga adik2. buat kerja sekolah. dan macam2 lagi. kalau dia sebagai isteri, dia kena uruskan rumah tangga, makan minum suami, pakaian suami, anak2, masak memasak, dan banyak lagi. penatlah aku kalau aku senaraikan semua kerja emak aku dirumah. huhu :(

so hargailah perempuan/wanita di sisi anda. sementara dia masih lagi di sisi anda. kerana tanpanya hidup anda tidak selengkap yang anda sangkakan. percayalah.. :)

kerana wanita adalah sayap kiri kepada insan bergelar lelaki..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

Monkey D Luffy said...

bertuah jd perempuan tau

Anonymous said...

slm...tul tu kak....
emm...klo nk snaraikn kerja emak...xkn cukup sehelai kertas nmpak nye sy pn lom besedia lg sume tu....
dalam pda tu...bayangkan..buat kerja yang bnyak dalam satu masa....pastu kerja yang sama @ rutin setiap ari....huh jenuh gk...boring pon ad..kan..kan..
sme gk cm masak....ari ni msak gulai...pastu nk pkir lak sok nk msak pe....
huhuh...ini lah kehidupan pempuan...kan kak....

piNky LuCiA said...

hehe.. yeke bertuah?

alaa... rindu laa plak kat mak kat kg.. huwaaaaaa...