RSS

Latihan mengajar.

Situasi.

Surat latihan mengajar sudah keluar. Sekolah sudah ditetapkan. Suratnya juga telah diambil.

Sekarang.
Tiba masanya untuk melihat sekolah plak. Kecik ke besar sekolahnya. Jauh ke dekat sekolahnya. Macam-macam persoalan lagi timbul kat fikiran yang sedang kacau dan bercelaru ni. Macam banyak sangat je perkara yang nak kena fikir. Ketawa.

Latihan mengajar.
Aku harap, aku dapat buat dengan baik. dan aku sangat berharap, aku dapat bersedia sebelum aku sampai ke sekolah sana.

Bila dah tengok sekolah. Dah tengok rumah yang aku bakal diami, aku rasa sudah lega. Alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya. Allah luruskan perjalanan hidup aku yang penuh dengan liku-liku sebelum ini dengan memudahkan aku saat-saat akhir aku di sini. Alhamdulillah, syukur pada Ilahi.

Perancangan Allah, aku tidak tahu.
Aku merancang itu dan ini. Tapi Allah juga punya perancanganNya. Mungkin perancanganNya adalah lebih baik untuk aku. Apa yang aku harap, perancangan aku dimakbulkan oleh Allah semuanya. dan setiap langkah ku, Allah akan iringinya dengan penuh keberkatan.

Apa yang berlaku sekarang, aku hanya berserah.
Usaha sudah ku lakukan. Doa sudah ku panjatkan. Sekarang, aku hanya bertawakal dan berharap semuanya menjadi satu kenyataan. Senyum.




nota kecil ;
"SAM Hulu Langat, tunggu kedatangan ku. Senyum."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: