RSS

Sudah hari ke-30

22/02/2016

30 hari dalam tempoh berpantang.
Kata orang, tempoh berpantang adalah 44 hari. Aku ikut jela. Memandangkan aku orang yang masih muda belia. Haha. Bermaksud aku punya 14 hari lagi tempoh berpantang. Tak lama tu. 2 minggu saje. Bertabahlah wahai diri.

Sesetengah orang beranggapan pantang perlu 100 hari. Sesetengah lagi 44 hari dan selepas itu kau boleh makan apa saje kau mahu.
Aku?
Badan aku agak berlainan dan tidak sama. Jadi aku fikir, mungkin pantang lama adalah lebih baik. Kerana badan yang selalu tidak sihat ini kemungkinan akan lalui proses penyembuhan dengan agak baik jika tidak di usik dan berehat agak lama.

Anak pertama, berjaya berpantang selama 100 hari. Jadi berharap anak kedua juga begitu.

Anda bagaimana?
Adakah lebih baik berpantang 44hari atau 100hari.. atau tidak usah berpantang terus?







Nota Pinky;
"Berpantang kali ni sangat mencabar. Tak tahu kenapa. Huhu"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: