RSS

demam raya or demam rindu...

bangun pagi.. panas dah panas semacam. mata tak dapat bukak. rasa macam mata ni bengkak. pedih. dan jugak gatal. tak boleh garu. nanti mata jadi tak lawa dan ayu. haha. ku sentuh dahi. panas. tangan sekali lagi letak bawah dagu. panas jugak. badan. tak yah nak kata laa.. sangat tak larat.

kaki langkah ke depan cermin. tengok muka orang sakit. haha. wah, mata ku bengkak. lebam. macam kena tumbuk. hati aku geram. aku mimpi apa plak ni sampai kena tumbuk pun tak sedar. ke aku mimpi aku berkungfu dengan Jet Li.. sebab semalam kan cerita Jet Li. hehe. mana satu ni... or.. hmmm, memang rutin kembali ke asal laa ni kot..

salah makan, mata yang kena. salah makan, mata yang sakit. salah makan, mata yang lebam. apa laa salah mata aku ni. sian dia. tak pe laa. dah ujian, tak boleh laa mengeluh.

kul7.30 pagi. minum air masak. makan biskut jagung kegemaran. makan ubat alergic and juga panadol. active fast 1 bijik je. tak boleh makan banyak-banyak. tapi tak aktif-aktif pun. masih lagi panas badannya. then masuk dalam comforter, duduk diam-diam kasik badan panas. sejuk tahap gaban. duduk dalam comforter lama-lama. sampai pukul 3 petang. baru badan berpeluh. wah.. sangat lama.

kul 4 pegi kelas. kena hujan. balik kelas kul 10 malam, badan masih panas. hm, sejuk pun ada ni. tapi malas nak layan demam. nanti kalau makin di layan, makin teruk plak. tak boleh lembek-lembek sangat. wah! nak jadi orang kuat ni. hakikatnya dah lembek, lembek laa jugak. lalalala~

sebenarnya kenapa demam ni.. demam sebab makan kueh raya ke? atau demam sebab rindu. guest what... hehe. demam sebab rindu sangat kat Si Dia. dah lama tak jumpa. haha. hari-hari angau. lalalala~ boleh ke macam tu.. ngah bahagia laa kot. memang macam tu. Alhamdullillah.. =D sebab bahagia itu umpama langit yang tak berawan. luas je. memang itu yang aku rasa sekarang. terima kasih kerana bahagia kan aku. walaupun demam, tetap rasa bahagia. haha. (dah namanya angau. memang macam ni.!)

nak pegi bilik Yus n Yna.. nak makan kueh raya. pastu nak pegi bilik Su, nak pinjam tukul or hammer. nak bertukang sikit. hahaha. paku yang mana longgar. ketuk yang mana tak kemas. haha.

tapi mata dah layu. maklum laa dah dekat pukul 11 dah ni. so, dah sampai masa laa ni. malam ni kena tidur ngan comforter lagi. rimas. tapi sejuk. terpaksa laa..

good night. sweet dream Malaysia.. hehe

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

hana devushka said...

demam?..alaa kecian die..
get well soon~

purple_butterfly said...

demam bercampur la tu... rindu+demam+serabut+serabai+masalah melanda2... rupe2 nyer mslh kewangan... duit bertimbun2.. lau bersin tu lap pakai duit je... hahahaha... (ni ke nsihat tuk org demam)aku yg serabai rupe2nyer...

piNky LuCiA said...

cik hana..

tq.. hehehe.. skrg selsema ngan sakit tekak je.. nnt baik laa tu. lalalala~

piNky LuCiA said...

cik purple..

hehehe,. a,a bercampur.. mau dating pun ada,... hahahahahaha