RSS

C.I.K.G.U

Selamat petang.
Sudah sampai di rumah dan dapat berehat dengan tenang. Entah kenapa sejak kebelakangan ni, aku asyik mahu berada di rumah dan tidak mahu ke mana-mana. Keliru.

Tarikh interview sudah dapat.
Tarikh ; 22.02.2012
Hari ; Rabu.
Jam ; 7.30 pagi.
Tempat ; Putrajaya.

Alhamdulillah.
Aku panjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana memudahkan segala urusan ku. Dan berharap agar akan datang dia dapat memudahkannya lagi. Amin.

Semasa mencari bahan untuk persiapan interview. Terbaca sesuatu di page kawan.


Sape kata jadi cikgu SENANG?


Bila kamu jadi cikgu.
Baru kamu tau susahnye jadi cikgu..
time pertandingan bola.. cikgu jd REFEREE..
time aktiviti KH.. cikgu jd PETANI..
time kutip yuran.. cikgu jd AKAUNTAN..
time RMT.. cikgu jd PELAYAN..
time budak pecah kepala.. cikgu jd DOKTOR..
time ceramah.. cikgu jd MOTIVATOR..
time hias kelas.. cikgu jd PELUKIS SENI..
time persembahan hari guru.. cikgu jd PENYANYI..
time budak mencuri.. cikgu jd DETEKTIF..
time perkhemahan.. cikgu jd MASTERCHEF..
time masuk waktu solat.. cikgu jd TOK IMAM..
time budak bergaduh.. cikgu jd HAKIM MAHKAMAH..
time budak sakit kecemasan.. cikgu jd PEMANDU AMBULANS..
time merentas desa.. cikgu jd POLIS TRAFIK..
time budak HISTERIA...cikgu jadi TOK BOMOH..
time budak nak belajar over time, cikgulah GURU TUSYEN,
Semuanya ada pada CIKGU =]

CEMERLANG
INSAN
KERANA
GURU
UNGGUL







Nota Pinky ;
"Sedang berfikir. Boleh ke aku didik insan jadi unggul? Tanya hati. Jawab sendiri. Kan?"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

azra said...

tahniah dapat jadi cikgu :D

BROEAYLA said...

of koz u boleh..u kn ade ciri2 pemimpin yg baik....gudluck dear

Aujinz said...

jadi cikgu susahhhh wooo...

piNky LuCiA said...

Azra..

belum jadi cikgu tetap lagi. huhu. Baru interview penempatan cikgu semalam..

Apa2 pun TQ.. =D

piNky LuCiA said...

Bro Eayla

Haha. pemimpin yang baik? tak de pun. huhu. masih belajar menjadi pemimpin lagi. =D

Tq dear.. Dah lepas, terasa lega. hehe

piNky LuCiA said...

Aujinz...

Hehehe. :D susahlaa.. tetiap hari macam ragam budak kena berdepan. sakit otak kadang2.. huhu