RSS

Cepatnya kamu melenting, wahai diri.

Assalamualaikum dan good evening..

Senyum dulu sebelum meneruskan sesi luahan.

Hari yang panjang aku kira.
Hari ni, aku "agak" garang. Orang Terengganu kata 'bekeng'. "AGAK" ke? Pelajar ramai yang tegur, "Ustazah badmood ye hari ni?" Tak pun. Mungkin sebab perut ni asyik menyanyi dan menari zapin yang lemah gemalai menyebabkan aku sedikit cepat naik angin. Ish3. Hilang ayu aku. Tak awet mudalah kalau selalu marah. Tak boleh jadi betul gini.

Kalau lama-lama berada di Undang Rembau, agak-agaknya aku yang darah rendah menjadi darah tinggi. Sebab semua pelajar sangat menguji kesabaran. Terasa ingin lempang-lempang semua yang ada kat depan mata. Dush3.

Tiba di rumah.
Kesabaran sekali di uji.
Ish3. Aku ni memang tak boleh nak tahan marah langsung. Tahap kekebalan marah tu sangat nipis. Mungkin senipis kulit bawang. Eh3. hmmm.. Menongkat dagu berfikir. Lebih nipis lagi kot... =p

Bertikam lidah dengan en. Hati adalah suatu yang sangat menyakitkan. Lebih sakit dari cabut gigi. {Eh! Kenapa diumpamakan dengan cabut gigi? Sebab sakit cabut gigi sangat sakit dan tempoh untuk baik selepas gigi di cabut adalah lebih 2 minggu.}

Tapi itulah orang kata... Kalau tak bergaduh atau bertikam lidah, tak berseri rumah tangga. Lepas settle isu hangat yang kami berdua bincangkan, {Berbincang konon!} boleh plak bebaik. 10 minit je tikam sana sini. Lepas tu, ok. Tapi terasa macam sangat lama. Padahal tempohnya hanya 10 minit 41 saat. =)

Sekarang, sedang tersenyum.
Melihat en. Hati berbaju pink, sangat comey. Ketawa sopan. Dan entah kenapa sangat rasa tenang bila memandangnya. Anugerah Allah, apabila isteri memandang suami, akan timbul rasa tenang di dalam hati. Kan?

En. Hati ni... Dulu tak nak pakai pink2. Katanya pinky macam aku. Sekarang, dah ubah angin ye, Sayang? Gelak dalam hati.

Marah tu tak elok sebenarnya. Kan?
Ya! Sebab bila aku marah, hilang terus seri kecantikan aku. Haha. Pelajar pun boleh perasaan muka aku akan berubah bila marah dan selepas marah tandanya masih tak berubah. Oh! Sangat mengerikan muka ku ketika marah. Habis hilang awet muda hari ni sebab terlalu lama marah. Ngee.. Esok berazam untuk menahan marah dengan baik. Haha.

Bersabarlah wahai diri. Kuatkan semangat. Dan kebalkan perisai yang ada. Senyum.

Cuaca atau badan aku yang bermasalah?
Cuaca memang tak menentu sekarang. Ramai guru-guru yang demam. Yang selsema lagi la. Tapi keadaan aku plak, asyik tak larat dan cepat aje lapar dan mahu marah. Cuaca aku pun tak menentu jugak agaknya. Hihi.

Tapi kata kawan-kawan itu adalah tanda. Ahh.. Pedulikan tanda-tanda yang ada. Yang penting sekarang, jom kita makan. Lapar ni. hehee.





Nota Pinky ;
"Lapar. Makan. Lapar. Makan. Lapar lagi. Makan lagi. Tapi beratnya tak naik pun. Tension betul ngan berat badan yang degil ni! Huhu."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

FarHa said...

mak aiii lain mcm je semek nihh haha ha awal2 lu lapoooo jee makannnn jeee hahahahha~

piNky LuCiA said...

Hahaha. Lain mcm mn tu? :P
makn. lapo. so mkn la lagi. hihi